国内酒類市場におけるクラフトビールの特徴

DOI Web Site オープンアクセス

書誌事項

タイトル別名
  • An Analysis of Craft Beer in the Alcohol Beverage Market in Japan: Market Positioning and Consumer Preference Analysis Using Scanner Panel Data
  • 国内酒類市場におけるクラフトビールの特徴 : スキャナパネルデータによる市場での位置づけならびに購入者属性の分析
  • コクナイ サケルイ シジョウ ニ オケル クラフトビール ノ トクチョウ : スキャナパネルデータ ニ ヨル シジョウ デ ノ イチズケ ナラビニ コウニュウシャ ゾクセイ ノ ブンセキ
  • スキャナパネルデータによる市場での位置づけならびに購入者属性の分析

この論文をさがす

抄録

<p>This study analyzed market positioning of craft beer in the alcohol beverage market in Japan and characteristics of consumer preference for craft beer. The main outcomes of this study are as follows. First, the study made it clear quantitatively that craft beer was independent as a differentiated category in the alcohol market and did not compete very much with regular beer or premium beer produced by large producers. Second, the study proved that craft beer purchasers care about the producer's information, food safety and eco-friendliness.</p>

収録刊行物

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ