2B2-H4 Teaching method with MANGA : Case study of newcomer Training
-
- YOSHIKAWA Atsushi
- Japanese Institute of Educational Measurement:Tokyo Institute of Technology
-
- TERANO Takao
- Tokyo Institute of Technology
-
- ORITA Akiko
- Keio University
-
- YAMAMOTO Hideo
- Chuo University
-
- OGAWA Mikako
- Tokyo University of Marine Science and Technology
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 2B2-H4 マンガを使った教え方 : 新人訓練用教材を使って(マンガという教育メディアII,自主企画課題研究,次世代の科学力を育てる-社会とのグラウンディングを求めて-)
Search this article
Abstract
ナラティブ・アプローチで作ったマンガ教材を使った研修は、ある程度の経験者に対しては研修効果があることが確認されている。しかし、知識の活用が十分できていない初学者に対して、研修の方法に関して改善の余地があった。この課題に対し、熟達者を活用したロールプレイの導入と、熟達者だけのグループの課題発表をみせることで、自らの知識活用が不十分であることを気づかせることを行い、両者とも効果かあることが確認された。
Journal
-
- Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education
-
Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 34 (0), 173-176, 2010
Japan Society for Science Education
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001206229067648
-
- NII Article ID
- 110008083406
-
- NII Book ID
- AN1035926X
-
- ISSN
- 24332925
- 09134476
- 21863628
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed