書誌事項
- タイトル別名
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- Effect of Favor to Virtual Character Agent for Improving Motivation of Providing Knowledge on Q&A Websites
- バーチャルエージェント ニ タイスル コウイ オ モチイタ Q&Aウェブサイト ニ オケル カイトウ イヨク コウジョウ コウカ
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抄録
With the development of internet technology, people can share knowledge through Q&A websites anytime and anywhere. However, two types of barriers between the questioners and respondents make knowledge sharing difficult: 1) lack of trust for other users, 2) an arrogant or negative attitude exhibited by the questioners. We conducted an experiment to evaluate the effect of the virtual agent for lowing these barriers with two characteristics: 1) similar profile to users, good appearance and affable personality for users, 2) positive attitude and reaction. The results indicate that the virtual agent can improve the users motivation to answer questions.
収録刊行物
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- ヒューマンインタフェース学会論文誌
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ヒューマンインタフェース学会論文誌 20 (4), 413-416, 2018-11-25
ヒューマンインタフェース学会
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390001288095124480
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- NII論文ID
- 130007521354
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- NII書誌ID
- AA12557262
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- ISSN
- 2186828X
- 21868271
- 13447262
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- NDL書誌ID
- 029556751
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可