Consideration of Factor Structure when Measuring Experiential Learning based on a Survey of Young Workers
-
- IKEJIRI Ryohei
- Interfaculty in Information Studies, The University of Tokyo
-
- IKEDA Megumi
- Institute of Social Science, The University of Tokyo
-
- TANAKA Satoshi
- College of Business, Rikkyo University
-
- SUZUKI Tomoyuki
- Graduate School of Economics, Nagoya University
-
- KIDO Kaede
- Interfaculty in Information Studies, The University of Tokyo
-
- TSUCHIYA Yusuke
- Mynavi Corporation
-
- IMAI Ryo
- Mynavi Corporation
-
- YAMAUCHI Yuhei
- Interfaculty in Information Studies, The University of Tokyo
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 経験学習の測定時における因子構造の考察 -若年労働者を対象にした調査をもとに-
- ケイケン ガクシュウ ノ ソクテイジ ニ オケル インシ コウゾウ ノ コウサツ : ジャクネン ロウドウシャ オ タイショウ ニ シタ チョウサ オ モト ニ
Search this article
Abstract
<p>本稿では,木村ほか(2011)の職場における経験学習尺度を用いて,若年労働者の経験学習を測定する際,どのように因子構造を解釈するのが妥当なのかを考察した.その結果,若年労働者を対象にした場合は,「具体的経験」で1因子,「内省的観察」,「抽象的概念化」,「能動的実験」で1因子の合計2因子構造が,最も妥当性が高いことが示された.この結果を踏まえ,経験学習の測定時における因子構造については,4因子構造に固定化せず,経験学習モデルと因子構造の対応を柔軟に解釈する方が分析の質の向上につながる可能性があることを示した.</p>
Journal
-
- Japan Journal of Educational Technology
-
Japan Journal of Educational Technology 45 (2), 247-255, 2021-09-10
Japan Society for Educational Technology
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390007989538516864
-
- NII Article ID
- 130008090988
-
- NII Book ID
- AA11964147
-
- ISSN
- 21896453
- 13498290
-
- NDL BIB ID
- 031732372
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed