景観計画に基づく屋外・屋内広告物の規制・誘導に関する運用実態と課題

書誌事項

タイトル別名
  • ACTUAL CONDITION AND ISSUES ON CONTROL OF OUTDOOR / INDOOR ADVERTISEMENT BASED ON LANDSCAPE PLAN
  • 景観計画に基づく屋外・屋内広告物の規制・誘導に関する運用実態と課題 : 全国の景観行政団体に対するアンケート調査から
  • ケイカン ケイカク ニ モトズク オクガイ ・ オクナイ コウコクブツ ノ キセイ ・ ユウドウ ニ カンスル ウンヨウ ジッタイ ト カダイ : ゼンコク ノ ケイカン ギョウセイ ダンタイ ニ タイスル アンケート チョウサ カラ
  • ー全国の景観行政団体に対するアンケート調査からー
  • ーThe nationwide questionnaire survey for municipalities of landscape administrative organizationー

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抄録

<p>In recent years, new type advertisement using image devices and advertising from inside to outside on the windows has increased. This research aims to analyze the actual condition and issues of outdoor/indoor advertisement based on landscape plan by the nationwide questionnaire survey. As a result, about 60% of the municipalities had descriptions about standards or guidelines for outdoor advertisement in their landscape plan. About 35% of them replied that new types advertisements were increasing. However, the position of the law is not clarified for indoor advertisements. It is necessary to add the definition of indoor advertisement legally.</p>

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