書誌事項
- タイトル別名
-
- Development of a Learning-task Analysis Diagram Editor for Teachers―Implementation and Evaluation on Moodle―
- キョウジュシャヨウ ノ カダイ ブンセキズ サクセイ ツール ノ カイハツ : Moodle エ ノ ジッソウ ト ヒョウカ
この論文をさがす
抄録
<p>In this study, LCM (Learner’s Controlling Map) Editor on Moodle was developed as a teachers’ tool for creating a Learning-Task Analysis Diagram. A Learning-Task Analysis Diagram that clarifies the section structure of a course on Moodle can be created with this tool. As the result of one-to-one formative evaluation with teachers and subject matter experts, LCM Editor has been proved usable without problems, and an existing e-learning course has been improved by discussion with them on a Learning-Task Analysis Diagram.</p>
収録刊行物
-
- 教育システム情報学会誌
-
教育システム情報学会誌 29 (1), 7-16, 2012-01-01
教育システム情報学会
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282763021283968
-
- NII論文ID
- 130007405605
- 120005474608
- 40019198794
-
- NII書誌ID
- AN10474042
-
- ISSN
- 21880980
- 13414135
-
- HANDLE
- 2298/31182
-
- NDL書誌ID
- 023520962
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可