教授者用の課題分析図作成ツールの開発――Moodleへの実装と評価――

  • 高橋 暁子
    熊本大学大学院社会文化科学研究科教授システム学専攻 株式会社シエン
  • 喜多 敏博
    熊本大学大学院社会文化科学研究科教授システム学専攻
  • 中野 裕司
    熊本大学大学院社会文化科学研究科教授システム学専攻
  • 鈴木 克明
    熊本大学大学院社会文化科学研究科教授システム学専攻

書誌事項

タイトル別名
  • Development of a Learning-task Analysis Diagram Editor for Teachers―Implementation and Evaluation on Moodle―
  • キョウジュシャヨウ ノ カダイ ブンセキズ サクセイ ツール ノ カイハツ : Moodle エ ノ ジッソウ ト ヒョウカ

この論文をさがす

抄録

<p>In this study, LCM (Learner’s Controlling Map) Editor on Moodle was developed as a teachers’ tool for creating a Learning-Task Analysis Diagram. A Learning-Task Analysis Diagram that clarifies the section structure of a course on Moodle can be created with this tool. As the result of one-to-one formative evaluation with teachers and subject matter experts, LCM Editor has been proved usable without problems, and an existing e-learning course has been improved by discussion with them on a Learning-Task Analysis Diagram.</p>

収録刊行物

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ