B2Bブランド・エクイティと感情的側面の重要性

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タイトル別名
  • B2B Brand Equity with Emotional Driver
  • B2Bブランド ・ エクイティ ト カンジョウテキ ソクメン ノ ジュウヨウセイ

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抄録

[概要] これまでのブランド論が主に対象にしてきた市場は, 対消費者市場であり, 特に消費財分野における企業のブランドが議論の焦点となっていた。しかし, B2B市場を中心とするブランドに関する議論は昨今注目を浴びるようになってきているが, まだ研究が進んでいない。そこには, B2B企業におけるブランディングの重要性やB2Bブランド・エクイティを構成する主な要因に関する意見が一致していないということがある。本稿では, B2B企業のためのブランド・エクイティと, その感情的・情緒的側面の重要性を明らかにする。また, 今後の必要とされるであろうB2Bブランディングの形を明確化する。 [Abstract] It has been a long time that branding study was mainly highlighted in businessto-consumer context. However, although the growing stream of research about the branding in business-to-business setting has received increasing attention in the academic literature recently, the study has not been developed yet. The reason might be assumed that there is no agreement in the issue about importance of branding, as well as the dominant constituents of brand equity in B2B corporations. In the represent study, the essential role of brand equity and emotional aspect in B2B corporations will be clarified. Moreover, this study suggests the necessity of B2B branding in future research.

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収録刊行物

  • 商経学叢

    商経学叢 58 (2), 351-369, 2011-12-01

    近畿大学商経学会

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