沿道の風土・歴史的要素が都市内高速道路の車窓シークエンス景観に与える影響

  • 高嶺 翔太
    パシフィックコンサルタンツ(株) 修士(建築学)
  • 後藤 春彦
    早稲田大学理工学術院 教授・工博
  • 馬場 健誠
    早稲田大学理工学術院 助手・修士(建築学)
  • 山村 崇
    早稲田大学大学院創造理工学研究科 博士課程・修士(建築学)

書誌事項

タイトル別名
  • STUDY ON THE EFFECTS BY THE URBAN FABRIC MORPHOLOGY TO SEQUENTIAL SCENERY FROM THE CAR ON THE METROPOLITAN EXPRESSWAY
  • エンドウ ノ フウド ・ レキシテキ ヨウソ ガ トシ ナイ コウソク ドウロ ノ シャソウ シークエンス ケイカン ニ アタエル エイキョウ

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抄録

This study aims to clarify the effects of the morphology of the urban fabric upon the sequential scenery from the Metropolitan Expressway. The morphology of the urban fabric specified within this research is topography, land use during Edo Period and the land use prior to the construction of the Metropolitan Expressway. Through two experiments, cognitive and visual, the following has been identified.<br>1) The topography and land use prior to the construction of the Metropolitan Expressway, effects the form of the expressway impacting the cognitive change in sequential scenery.<br>2) The green space left from the Edo Period land use effects the cognitive change in sequential scenery.

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