Feasibility of diesel emission control by intake gas composition variation through high EGR with O[2] enrichment 酸素富化を伴う大量EGRによる吸気組成変化を用いたディーゼル排出物制御の可能性

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著者

    • Machacon Herchel Thaddeus Colina マチャコン ヘルチィル タデュース コリナ

書誌事項

タイトル

Feasibility of diesel emission control by intake gas composition variation through high EGR with O[2] enrichment

タイトル別名

酸素富化を伴う大量EGRによる吸気組成変化を用いたディーゼル排出物制御の可能性

著者名

Machacon Herchel Thaddeus Colina

著者別名

マチャコン ヘルチィル タデュース コリナ

学位授与大学

群馬大学

取得学位

博士 (工学)

学位授与番号

工博甲第86号

学位授与年月日

1997-09-10

注記・抄録

博士論文

目次

  1. TABLE OF CONTENTS / (0002.jp2)
  2. Chapter1 INTRODUCTION / p1 (0005.jp2)
  3. 1.1 Scope of This Study / p1 (0005.jp2)
  4. 1.2 The Concept of EGR Combined with O₂ Enrichment / p2 (0006.jp2)
  5. 1.3 This Study's Brief History / p3 (0007.jp2)
  6. Chapter2 APPARATUS,INSTRUMENTATION AND EXPERIMENTAL CALCULATIONS / (0008.jp2)
  7. 2.1 The Experimental Set-up / p4 (0008.jp2)
  8. 2.2 Engine Related Instrumentation / p4 (0008.jp2)
  9. 2.3 Gas Analysis / p5 (0009.jp2)
  10. 2.4 Type of Fuel Used / p6 (0010.jp2)
  11. 2.5 Definition of EGR / p6 (0010.jp2)
  12. 2.6 Operating Conditions / p7 (0011.jp2)
  13. 2.7 Test Procedure / p8 (0012.jp2)
  14. 2.8 Experiment Related Calculations and Equations / p9 (0013.jp2)
  15. Chapter3 INTAKE GAS COMPOSITION PREDICTION AND CALCULATIONS OF FLAME TEMPERATURE AND NO / p14 (0018.jp2)
  16. 3.1 Description of the Intake Gas Composition Prediction / p14 (0018.jp2)
  17. 3.2 Equilibrium Gas Composition and Flame Temperature Calculations / p17 (0021.jp2)
  18. 3.3 The Modified Calculations of Composition and Flame Temperature with Non-Equilibrium NO / p18 (0022.jp2)
  19. 3.4 One-Step Calculation for the Intake Gas Composition for the Case of EGR with O₂ Addition / p19 (0023.jp2)
  20. Chapter4 RESULTS AND DISCUSSIONS / p22 (0026.jp2)
  21. 4.1 EGR+O₂ Enrichment Case(60% EGR with Supplied O₂) / p22 (0026.jp2)
  22. 4.2 EGR+O₂ Enrichment Case(80% EGR with Supplied O₂) / p27 (0031.jp2)
  23. 4.3 EGR+O₂ Enrichment Case(80% EGR with Supplied O₂ at High Load Engine Operating Conditions) / p30 (0034.jp2)
  24. 4.4 Pure Gas(CO₂orN₂)Dilution / p35 (0039.jp2)
  25. 4.5 Pure Gas(CO₂+O₂)Addition / p37 (0041.jp2)
  26. 4.6 Pure Gas(Ar+O₂)Addition / p42 (0046.jp2)
  27. 4.7 The Effect of EGR+O₂ Enrichment(with EGR Gas Cooler) / p46 (0050.jp2)
  28. Chapter5 CONCLUSIONS / p51 (0055.jp2)
  29. REFERENCES / p53 (0057.jp2)
  30. ACKNOWLEDGEMNET / p55 (0059.jp2)
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各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    500000152095
  • NII著者ID(NRID)
    • 8000000152366
  • DOI(NDL)
  • NDL書誌ID
    • 000000316409
  • データ提供元
    • NDL ONLINE
    • NDLデジタルコレクション
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