CiNii
Notice of renewal procedure of Institution authentication service
山田 美都雄
大学入試研究ジャーナル (30), 8-14, 2020-03
平尾 亮子
人文学報 = The Journal of social sciences and humanities (515), 39-56, 2019-03
吉見 ふみか , 原田 茉耶 , 玉井 雅洋 , 高橋 眞琴
III 大学院における授業実践研究
鳴門教育大学授業実践研究 : 学部・大学院の授業改善をめざして = Naruto University of Education forum for classroom research (16), 33-38, 2017-05
IR DOI
広瀬 拓海 , 茂呂 雄二 , Hirose Takumi , Mori Yuji
筑波大学心理学研究 = Tsukuba psychological research (51), 1-8, 2016
IR
市来 百合子 , 瓜生 淑子 , 立石 麻衣子 [他] , 渋谷 真樹 , 大久保 千惠 , 藤田 美佳 , 板橋 孝幸 , 橋崎 頼子 , 井深 雄二 , 生田 周二
… 中学生を対象として認知的ソーシャルキャピタル(以下認知的SC)、および構造的ソーシャルキャピタル(部活動を含む学校内活動と学校外活動への参加)が、ストレス反応を抑制するかについて男女別に検討した。 …
次世代教員養成センター研究紀要 = Bulletin of Teacher Education Center for the Future Generation (1), 183-188, 2015-03
大塚 篤 , 城 仁士
神戸大学大学院人間発達環境学研究科研究紀要 5(1), 91-97, 2011-09
Ohtsuka Atsushi , Joh Hitoshi
Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology 53(0), 89, 2011
J-STAGE
今野 雅裕
社会教育 65(7), 48-51, 2010-07
石井 晶子
Journal of National Institution for Youth Education (10), 47-59, 2010
西島 央 , 木村 治生 , 鈴木 尚子
日本教育社会学会大会発表要旨集録 (62), 50-53, 2010
NDL Digital Collections
櫻木 耕史
Juntos 50, 26-29, 2009-10
山川 法子 , 大谷 尚 , 谷井 淳一
Journal of National Olympics Memorial Youth Center (7), 15-27, 2007-03
櫻木 耕史 , 松本 直司 , 田川 哲郎
Child, youth and environmental studies 2(3), 60-66, 2007-01
YAMAKAWA Noriko
本研究では,大人から高い評価を受ける児童について,批判的な観点から再検討する必要を示すことを試みる。そのために,小学生対象の演劇・音楽活動ワークショップにおいてどの大人からも高い評価を受けるある児童に着目し,その行動とそれに対する大人の評価を詳細に記述した。その結果,この児童の行動の特徴として,1)指導者や他の児童の話を常にきちんと聞き,きちんと聞いていることを態度で表す,2)指導者からの指導を確 …
Research Journal of Educational Methods 32(0), 13-24, 2007
SAKURAGI Koshi , MATSUMOTO Naoji
This study aims to grasp the situation and the application to the "Twilight school". It is one of the children's outside school clubs. We made an questionnaire to the present activities …
Journal of Architecture and Planning (Transactions of AIJ) 70(590), 57-63, 2005
IR J-STAGE AIJ References (19) Cited by (5)
Sakuragi Koshi , Matsumoto Naoji , Yoshino Hiroshi
Summaries of technical papers of Annual Meeting Architectural Institute of Japan. E-1, Architectural planning and design I, Building types and community facilities, planning and design method building construction system human factor studies planning and design theory (2004), 497-498, 2004-07-31
AIJ
Yoshino Hiroshi , Matsumoto Naoji , Sakuragi Koshi
Summaries of technical papers of Annual Meeting Architectural Institute of Japan. E-1, Architectural planning and design I, Building types and community facilities, planning and design method building construction system human factor studies planning and design theory (2004), 499-500, 2004-07-31
Yamamoto Kazuhito , Okamoto Megumi , Suzuki Ai
Bulletin of Tokyo Kasei University Museum 9, 89-112, 2004-02
HOSAKA Yuko
… 当小学校における問題状況として,(1)学校外活動やグループ活動を進めるために,充分な教師の人数が確保できない,(2)総合学習をめぐる教師間の共通理解の不足,の二点があげられた。 …
Research Journal of Educational Methods 29(0), 37-48, 2004