Search Results 1-4 of 4

  • Evaluation of Digital Content for Teaching Presentation Based on Arithmetic Instructional Textbook  [in Japanese]

    TAKAHASHI Jun , HORITA Tatsuya , AOKI Eita , MORISHITA Seita , YAMADA Tomoyuki

    … 教科書に準拠した算数科提示用デジタルコンテンツを活用した授業実践を行い,実物投影機を活用した授業との比較から,本コンテンツを評価した.その結果,提示用デジタルコンテンツを活用した授業では,実物投影機を活用した授業と同じレベルまで理解度が高まっていた.児童や教員を対象にしたアンケート結果では,両群共に4段階評価で平均3を越える高い評価であったが,両群を比較すれば,本コンテ …

    Japan Journal of Educational Technology 33(Suppl.), 117-120, 2009

    J-STAGE  References (5) Cited by (2)

  • Development and Evaluation of Digital Content for Teaching Presentation Based on Instructional Textbook  [in Japanese]

    TAKAHASHI Jun , HORITA Tatsuya , AOKI Eita , MORISHITA Seita , YAMADA Tomoyuki , YOSHIDA Shigeki , EYAMA Hisashi , IGUCHI Sakiko , YOSHIKAWA Ai

    Research report of JSET Conferences 2008(4), 69-74, 2008-09-06

    References (5)

  • Development and Evaluation of Digital Content for Teaching Presentation Based on Instructional Textbook  [in Japanese]

    TAKAHASHI Jun , HORITA Tatsuya , AOKI Eita , MORISHITA Seita , YAMADA Tomoyuki , YOSHIDA Shigeki , EYAMA Ei , IGUCHI Sakiko , YOSHIKAWA Ai , MIYAMOTO Naoko

    Research report of JET Conferences 2008(2), 183-190, 2008-05-17

    References (8) Cited by (2)

  • Development of Digital Content for Teaching Presentation Based on Arithmetic Instructional Textbook  [in Japanese]

    HORITA Tatsuya , TAKAHASHI Jun , AOKI Eita , MORISHITA Seita , YAMADA Tomoyuki , YOSHIDA Shigeki , EYAMA Hisashi

    … に準拠した算数科提示用デジタルコンテンツを開発した.教室におけるICT活用の現状と算数科の授業の実態から,教科書のレイアウトをそのまま拡大することを基本とした.開発された提示用デジタルコンテンツでは,見開きレイアウトの本文がリンク有効箇所となる場合が多く,リンク先のモジュールは本文と図表等の組合せが多かった.提示用デジタルコンテンツの開発を通して,教 …

    Japan Journal of Educational Technology 32(Suppl.), 161-164, 2008

    J-STAGE  References (5) Cited by (4)

Page Top