CiNii
Kannonzaki nature museum
遠藤 真司
早稲田大学教職大学院紀要 = Bulletin of Graduate School of Education (12), 61-74, 2020-03
IR
田中 孝彦 , ワロン研究会
人間発達研究所通信 35(2), 5-11, 2019-09
人間発達研究所通信 35(1), 5-11, 2019-06
前田 眞證
九州女子大学学術情報センター研究紀要 2, 89-95, 2019-03
吉村 敏之
… 一人の子の解釈を教師が取り上げ、解釈の幅を広げて学習集団の力で読み深めた点に注目する。 …
宮城教育大学紀要 = Bulletin of Miyagi University of Education (53), 341-348, 2019-01-31
坂口 香織
信大国語教育 (28), 25-36, 2018-11-12
稲井 達也 , 畑 綾乃 , Tatsuya Inai , Ayano Hata
国語科学習デザイン = The Japanese study design 2(1), 1-9, 2018-10
梶木 尚美
… パフォーマンス課題に取り組み、絵画資料を手掛かりにして、現代に生きる高校生たちが平安時代に書かれた物語を読み深めた。 …
研究紀要 (50), 13-20, 2018-02-01
古田 雅憲 , フルタ マサノリ , FURUTA MASANORI
… 週一回のゼミ開講日,当日担当のゼミ生が自身お気に入りのテクストを持ち寄って―それは多く物語や詩であり時に古文でもあるのだが─それを素材として取り上げては台本を試作し,実際にグループ音読の練習を積み重ね,話し合い聞き合いながら読み深めていく。 …
西南学院大学人間科学論集 13(2), 17-39, 2018-02
MATSUOKA Reiko
The purpose of this paper is to propose a design of teaching for encouraging students to reread texts deeply by teaching reading closely Ryunosuke's novel "Jigokuhen" based on a study of the teaching …
The Bulletin of Japanese Curriculum Research and Development 41(3), 81-90, 2018
J-STAGE
NF研究部会
子どもの本棚 46(4), 28-30, 2017-04
小野 映子
中等教育研究部紀要 (9), 5-10, 2017-03-31
西木 英里
The purpose of this study is to think of when and how to introduce the conversation activities which can lead to deepen learning into the classroom. In addition, the purpose of it is also to reveal th …
広島大学附属三原学校園研究紀要 (7), 161-167, 2017-03-28
IR DOI
平間 詩乃
東京都教員研究生カリキュラム開発研究報告書, 6-1-4, 2017
下田 好行
教育方法学研究 18, 21-35, 2017
The purpose of this study was to clarify what conversation activities would be efficient in what class situations, focusing on logical conversation―argumentation―a reading process of Run, Melos! writt …
広島大学附属三原学校園研究紀要 (6), 173-180, 2016-03-28
村井 隆人 , 間瀬 茂夫
In this manuscript, graduate students' multiple theses are compared. Furthermore, the study also investigates how reading research affects its linguistic understanding. In particular, the main targets …
学習システム研究 (4), 25-41, 2016-03
廣瀬 修也
研究紀要 = Bulletin in school education (23), 91-102, 2016-02
平野 裕子
国語論叢 (5), 14-23, 2015-09
岡田 由美 , Okada Yumi , 武井 英昭 , 佐藤 浩一 , Sato Koichi , サトウ コウイチ , 武井 英昭 , Takei Hideaki , タケイ ヒデアキ
群馬大学教育実践研究 (32), 159-171, 2015-03