Search Results 1-20 of 28

  • 1 / 2
  • Viewpoints Necessary for Tourism Policy in the Tohoku region : Development of Regional Collaborative Activities  [in Japanese]

    山田 浩久

    山形大学歴史・地理・人類学論集 (20), 1-14, 2019-03

    IR  DOI 

  • Blanding of New Rice Cultivars to Motivate Farmers in Toyama  [in Japanese]

    KOJIMA YOICHIRO

    The Hokuriku Crop Science 53(0), 65-66, 2018

    J-STAGE 

  • Utilization of Non-Timber Forest Products at Mt. Fuji and its Blanding  [in Japanese]

    Saito Haruo

    富士山およびその周辺地域は、名勝・天然記念物、国立公園のほか、近年では世界遺産に指定されるなど、その土地利用を制約しうる様々な制度がしかれてきた。いっぽうで富士山北麓地域は、土壌が貧弱なことに加え寒冷な気候のため、長らく広大な富士山域に資源が求められてきた。本研究では、特に非木材林産物の採取・利用に着目し、史資料調査および関係者への聞き取り調査により、近世から現代にいたるまでの富士山における資源利 …

    The Japanese Forest Society Congress 127(0), 16, 2016

    J-STAGE 

  • Ruby City MATSUE Project to Analyze from the Viewpoint of Area Design  [in Japanese]

    本田 正美 , 野田 哲夫

    本研究は、松江市において展開されているRuby City MATSUE プロジェクトに着目する。まず、このプロジェクトの背景を論じ、続いて実際に着手された取り組みについて、2006年から現在の2015年までを振り返る。さらに、地域デザインの理論枠組みを用いて、プロジェクトの内実を読み解く。最後に、RubyCity MATSUE プロジェクトの成果を確認し、今後のプロジェクトの方向性についても論じる …

    山陰研究 (8), 19-36, 2015-12

    IR  DOI 

  • Tendency of the TV CM-style seen in a grand prix prize winner of ACC : Demonstration, Slice-of-life, Dramatized CM, and Narrative Advertisement  [in Japanese]

    妹尾 俊之

    … It is a new communication style to propel Blanding. …

    商経学叢 61(3), 581-629, 2015-03

    IR 

  • Moral Hazard in Blanding  [in Japanese]

    中泉 拓也

    ブランドが価値を表すものであると同時に,それ自体が愛着の対象となるケースでブランドを維持する企業のモラルハザードとして,メニューの誤表示問題を定式化する。経済主体がブランドを,その財の価値を知る手がかりとする主体と,財の価値は無差別なものの,他人への見栄等の要因で,ブランド自体に価値を見いだす主体の二種類に大別される場合,ブランドを維持するためにブランドの提供者が高いクオリティーを維持するか,モラ …

    経済系 : 関東学院大学経済学会研究論集 259, 74-78, 2014-04

    IR 

  • Promotional Activities for Kosen female student blanding in Nara National College of Technology -Career education of female students through this activities-  [in Japanese]

    Ashihara Yuki , Fujita Naoyuki , Ueda Etsuko , Kagimoto Yuri , Ono Shinji , Kodama Kenji , Matsumura Toshie , Itsuki Ayuko

    Working women in the field of science and technology is still fewer in Japanese society though women'sparticipation has been progress. However, it has been pointed out that men and women imbalance is …

    Japanese colleges of technology education journal (37), 629-634, 2014-03

  • Role of Communication Interest for Blanding  [in Japanese]

    妹尾 俊之

    … In contrast, the establishment base of Blanding is Value Co-Creation between a company and customers. …

    商経学叢 59(3), 1145-1174, 2013-03

    IR 

  • AD Representation of UNIQLO  [in Japanese]

    妹尾 俊之

    … 1.A cool advertisement 2.Message mix in the advertising media 3.Practice of IMC : Cooperation of a product, a store, the advertisement 4.The observance of Tone & Manner and creation of the news Finally I showed in conclusion that "High will" and the fusion of "a high technique" are indispensable for Blanding.[注記]Senoh, Toshiyuki …

    商経学叢 59(2), 785-804, 2012-12

    IR 

  • Design of the AD Representation theory  [in Japanese]

    妹尾 俊之

    … Change of the advertisement purpose: From a new product notice to Blanding. …

    商経学叢 58(3), 813-848, 2012-03

    IR 

  • The Evaluation and Extraction of Elements in the Place for Creating the Place Brandings in the area of Nagoya Station  [in Japanese]

    Naiki Chigusa , Ito Takanori , Horikoshi Tetsumi

    都市や地域を対象としたブランディングにおいて、ブランディングの対象となる資源の関係を構造化しブランディングの計画論を導く研究はこれまでされていない。<br>本稿では、都市や地域などの総体としての場を対象としたブランディングをプレイス・ブランディングと位置づけた。さらに、その対象となる空間資源の評価と構造を明らかにすることで、その活用方法とプレイス・ブランディングとの関係を明らかにした。 …

    Bulletin of Japanese Society for the Science of Design 58(5), 5_21-5_28, 2012

    J-STAGE 

  • Consideration about "The Value Creation" in Blanding  [in Japanese]

    伊部 泰弘

    企業経営研究 (14), 39-49, 2011-05

  • Urban Strategy of Vienna:Responding to tough competition among EU Cities

    OSHIMA Norie

    <b>1. はじめに</b> マス・ツーリズム進展の帰結として、ヨーロッパではツーリズムの多様化が進んでおり、従来の避暑・避寒を目的とする海岸あるいは山岳リゾート地への観光客流動に加えて、農村を着地とする様々なツーリズムの形態が展開されている。ルーラル・ツーリズム、フード・ツーリズム、ジオ・ツーリズムなどがそれらに相当し、多様化する観光ニーズに対応する新たなツーリズムの形 …

    Proceedings of the General Meeting of the Association of Japanese Geographers 2011f(0), 100111-100111, 2011

    J-STAGE 

  • "ZEN KASHOIN" blanding design  [in Japanese]

    荒木 志華乃

    Journal of Osaka University of Arts (33), 5-22, 2010-12

  • Area contribution of the industry material enterprise : Blanding of YKK. Co., as a case(General Themes)  [in Japanese]

    Kitajima Hirotsugu

    'Area contribution' means providing managerial resources to an area to deal with the area's inhabitants and its growth and development. Industry materials are defined as goods that are …

    Journal of Japan Society for Business Ethics Study 17(0), 275-285, 2010

    J-STAGE 

  • D14 Educational Program of Blanding Design Works for Apparel Retail Store  [in Japanese]

    NAKAJIMA Nagaaki

    … This report is a summary of the lecture about blanding design works at department of apparel arts, Kurashiki City College in 2007. … The apparel retail store which the blanding works intended for are "Betty Smith Outlet Shop" and "Art Gallery Absent" in Kojima-Kurashiki City. … The text for the lecture is editing and writing by HAKUHODO Brand Design, HAKUHODO Inc., "GOKAN blanding". …

    Proceedings of the Annual Conference of JSSD (55), 170-171, 2008-06-20

  • Design lecture program as the theme of "acquisition of shop blanding technique using Kansei"(2)  [in Japanese]

    中島 永晶

    Bulletin of Kurashiki City College (48), 41-49, 2008

  • Design lecture program as the theme of "acquisition of shop blanding technique using Kansei"(1)  [in Japanese]

    中島 永晶

    Bulletin of Kurashiki City College (48), 27-39, 2008

  • Educational Program of Blanding Design Works for Apparel Retail Store  [in Japanese]

    NAKAJIMA Nagaaki

    本稿は、筆者が2007(平成19)年度前期に倉敷市立短期大学専攻科服飾美術専攻(大学評価・学位授与機構認定専攻科)で開講した授業、「ファッションデザイン論」のプログラム概要、及び13名の受講者が制作した課題作品などについて報告するものである。例年この授業では、ファッションデザインやデザインマーケティングの領域で関心が高いブランディングワークを取り上げることにしているが、今回はその手法のひとつである …

    PROCEEDINGS OF THE ANNUAL CONFERENCE OF JSSD 55(0), 86-86, 2008

    J-STAGE 

  • Educational Program of Blanding Design Works for Denim & Jeans Fashion Products(<Special Issue>Fashion Design and Media)  [in Japanese]

    NAKAJIMA Nagaaki

    Special issue of Japanese Society for the Science of Design 16(1), 46-51, 2008

    J-STAGE 

  • 1 / 2
Page Top