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  • わが国テレビ放送産業におけるデジタル化の影響:―産業構造と生産性分析による検討―  [in Japanese]

    西田 有希子

    <p> 本稿は、わが国テレビ放送産業におけるデジタル化の影響を、産業組織論と生産性分析から検討する。民放地上波は、規制が強く企業組織にまで影響し、売上の大半を広告に依存する。デジタル化を経て成長は不透明であり、資本規制緩和により金融市場の影響が増し、内容規制は強化されつつある。生産性分析からも、分析対象期間において、非効率性が示唆され生産性は低下し、ローカル局でその傾向が強く、民放地上 …

    Journal of Cultural Economics 18(1), 36-47, 2021

    J-STAGE 

  • Cross-border M&As by Mega Advertising Firms as Means of Global Networking

    KARASAWA Tatsuya

    経済系 = Kanto Gakuin journal of economics and management : 関東学院大学経済経営学会研究論集 280, 77-94, 2020-08

  • Freemium competition among ad-sponsored platforms

    Zennyo Yusuke

    Information Economics and Policy (50), 100848, 2020-03

    IR 

  • Attitudes and Opinions regarding Environmental Protection:—Public Opinion and Underlying Consciousness—  [in Japanese]

    Yoshino Ryozo , Chen Yan-Yan , Zheng Yuejun , Hayashi Fumi

    <p>本稿では, 歴史や文化を含む社会経済的・環境的要因をも考慮しながら,環境配慮に関する人々の行動が実効性を持つようなメカニズムを探索する中で, 現在の「環境問題」自体が内包する問題や課題について考察を巡らせる. 特に, 常に現実の政策立案と密接に研究を推進していた林知己夫による人々の意識の表層と基底の区別や意識調査一般についての知見にも留意し,環境問題について具体的に実効性のある方 …

    Bulletin of Data Analysis of Japanese Classification Society 9(1), 13-26, 2020

    J-STAGE 

  • Mixed Duopoly Stochastic Sales Model with Advertising and Experience Gains for the Public and Foreign Competitors

    Kalashnikov Vitaliy , Kalashnykova Natalyia , Kuzmin Petr

    … <p>In this research, we propose a stochastic model with the finite horizon of time for sales competition between the state-owned company and private (foreign) competitor. … We assume that the foreign company objective function is to maximize revenues and the state-owned agent is concerned about welfare maximization. …

    Journal of Advanced Computational Intelligence and Intelligent Informatics 24(5), 662-667, 2020

    J-STAGE 

  • The Effect of Website Creativity and Design, Website Awareness, and Website Familiarity on Attitude toward Advertising, Advertising Credibility and Donation Intentions

    Chen Shu-Hsiang , Lee Hung-Wen , Tsai Chin-Fa , Lin Yan-Jun

    尾道市立大学経済情報論集 = Journal of economics, management & information science 19(2), 3-25, 2019-12

  • Specialized Knowledge in Individual Partnership Between Client and Advertising Agency  [in Japanese]

    唐沢 龍也

    本稿の目的はAccenture(アクセンチュア)やIBM(アイ・ビー・エム)の子会社が広告業界で急成長しているデジタル・コミュニケーション時代において,広告主が広告会社の個人レベルの専門的知識をいかに評価しているのか,またどのような専門的知識を必要としているのかに関して明らかにすることである。広告主に選ばれる広告会社であるためには,個人的パートナーシップを形成しながら,デジタル広告などの専門的サー …

    経済系 = Kanto Gakuin journal of economics and management : 関東学院大学経済経営学会研究論集 277, 48-58, 2019-07

    IR 

  • Factors of Influence for Organizational Relationship Between Client and Advertising Agency  [in Japanese]

    唐沢 龍也

    近年,企業のマーケティング活動においてグローバル化とデジタル化が重要な経営課題であると言われて久しい。とりわけ米国では広告主と広告会社の組織間関係にグローバル化とデジタル化による変化が見られる。急速にコンサルティングファームやソリューションサービス企業が伝統的な広告会社グループと入れ替わるように業績を伸ばしている。これまで広告会社と広告主の関係は個人間の相互作用によって構築され,契約獲得や取引の継 …

    経済系 = Kanto Gakuin journal of economics and management : 関東学院大学経済経営学会研究論集 276, 84-94, 2019-03

    IR 

  • Measuring Total Effects of Advertising Including Mediation Effect of Social Media on Sales

    勝又 壮太郎 , 西本 章宏 , 本橋 永至 , Katsumata Sotaro , Nishimoto Akihiro , Motohashi Eiji , カツマタ ソウタロウ , ニシモト アキヒロ , モトハシ エイジ

    論文

    大阪大学経済学 68(3‐4), 1-20, 2019-03

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  • The generation mechanism of cyclic fluctuation of bid price in keyword advertising  [in Japanese]

    Kawamata Yuji , Zhang Xiaoquan , Akiyama Eizo

    <p>代表的なWeb広告に検索連動型広告がある。検索連動型広告の掲載順位は主に、キーワードに対する一般化第二価格オークションで決まる。Zhang & Feng (2011)は、現実の検索連動型広告市場において、広告主らの入札額が鋸(ノコギリ)歯状の循環的な変動をする場合があることを発見している。更に彼らは、2人の広告主の競争を数理モデル化することで、鋸歯状の循環的変動の発生機構 …

    Abstracts of Annual Conference of Japan Society for Management Information 201906(0), 117-120, 2019

    J-STAGE 

  • Competition and Collusion of the British Chocolate Makers : 1761~1988  [in Japanese]

    山本 通

    19世紀の間に「チョコレート」は上流階級がたしなむ高価な「甘くて温かい飲み物(ココア)」から庶民が食べる「固形の菓子」に変容した。この変化にはヨーロッパにおける一連の技術革新が寄与している。19世紀初めに英国のフライ社はココア製造に初めて蒸気機関を導入して大量生産し、その価格を著しく低下させたが、同社は19世紀中頃には固形チョコレートの大量生産を始めた。しかし、英国産のチョコレートは、その品質の点 …

    経済貿易研究 = The Studies in economics and trade (45), 37-81, 2019

    IR 

  • Optimum Amount of Information on a Package::Effects of Regulatory Focus and Perceived Information Excess on the Consumer Response  [in Japanese]

    Ishii Hiroaki

    <p>店頭におけるパッケージのコミュニケーション効果には古くから期待が寄せられてきた。しかしながら,先行研究を概観すると,パッケージに掲載すべき情報量に関する議論はそれほど進められていないことが分かる。そこで本研究では,情報量の異なるパッケージへの消費者反応を検討した。その際,制御焦点による調整効果に注目し,消費者の個人特性や製品特徴によって生じる違いについても議論した。アイ・トラッキ …

    Japan Marketing Journal 38(2), 21-38, 2018

    J-STAGE 

  • Empirical Study on Case-Based Decision Theory (CBDT); The Application of Consumers' Decision Adoption to a "Really New" Product  [in Japanese]

    Go Kanoko

    <p>本研究では,革新的な製品の採用という不確実な状況に事例ベース意思決定理論(CBDT)を適用した.研究1では,「グーグルグラス」を対象新製品とした消費者実験から,革新的な製品の採用では多属性意思決定(MAD)モデルよりも事例ベース意思決定(CBDT)モデルの方がモデルのあてはまりが良好となることを明らかにした.さらに,新製品の採用では,消費者の外部からの情報による学習を考慮する必要 …

    Journal of Behavioral Economics and Finance 11(0), 24-39, 2018

    J-STAGE 

  • The Issues of Online Advertising and Marketing : Implications of Cases for SNS-based Influencer Marketing in the U.S.  [in Japanese]

    天野 恵美子

    1.研究の背景と研究の目的2.インターネット上の新たな広告・マーケティングと規制3.米国におけるSNSを活用した広告・マーケティングの違反事例4.考察

    社会科学論集 = SHAKAIKAGAKU-RONSHU (The Social Science Review) (154), 45-60, 2018

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  • ENDOGENOUS CHOICE ON ADVERTISING PRICING OF MEDIA PLATFORMS: LUMP-SUM FEE VS. PROPORTIONAL FEE

    PAN LIJUN

    … Media platforms face the choice between lump-sum and proportional fees when they charge advertisers. … This paper builds a two-stage dynamic game model to solve an endogenous choice problem with regard to the advertising pricing instruments of two media platforms. … We also examine the asymmetric pricing between two platforms that adopt different advertising schemes, which sheds light on the competition between online media and traditional media. …

    Hitotsubashi Journal of Economics 58(1), 21-40, 2017-06

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  • Multiple Environmental Management and Word-of-Mouth Advertising: An Essay on TOSHIBA Corporation  [in Japanese]

    白石 弘幸

    金沢大学経済論集 = Kanazawa University economic review 37(2), 33-56, 2017-03-31

    IR 

  • Ready to Drink Milk as a Nutritional Tool for Human Capital Development of Thailand  [in Japanese]

    WITTAYAKORN-PURIPUNPINYOO ANUCHA , CHANDASIRI VASINA , KONGKAEW SULUCK

    … The research objectives were to 1) study the generality of ready to drink milk as a nutritional tool for human capital development of Thailand, 2) forecast the quantity of ready to drink milk for Thai consumers, and 3) find out the factors affected on consumers' demand quantity for Thais. …

    International Journal of Environmental and Rural Development 8(2), 117-121, 2017

    J-STAGE 

  • Examining Audiences’ Gaze at Advertising Boards in Sports Broadcasts

    HAGIWARA Goichi , AKIYAMA Daisuke , SUMINO Misaki

    … The purpose of this study was to investigate where the audiences of sports broadcasts are looking when watching baseball games on television, and to examine their gazing at advertising boards. … The subjects were nine college students who do not have experience playing baseball and who watch baseball games on television frequently (effective data was obtained from five persons). …

    Journal of Japan Society of Sports Industry 27(3), 3_197-3_202, 2017

    J-STAGE 

  • The Current Status and the Problems of the Research on Earnouts in Business Combination of Advertising Industry  [in Japanese]

    馬 宏宏

    経済科学論究 = The journal of economic science (14), 55-65, 2017

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  • Open Factory and Word-of-Mouth Advertising through Experiential Facilities:The Case of TOKYO KANEFUKU CO., LTD.  [in Japanese]

    白石 弘幸

    金沢大学経済論集 = Kanazawa University economic review 37(1), 61-98, 2016-12-15

    IR 

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