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  • A trial of group work in online classes : Information Science for second-year students of the School of Pharmaceutical Sciences  [in Japanese]

    幡生 あすか , 上田 幹子 , Hatabu Asuka , Ueda Mikiko , ハタブ アスカ , ウエダ ミキコ

    … ープ(6人1組)に分け,1グループが1つの課題についてディスカッションする事とした.1回90分の授業2回を充て,1回目はグループワーク,2回目は総合討論とした.大阪大学授業支援システム(Collaboration and Learning Environment: CLE)のグループ機能,Blackboard Collaborate Ultra,およびZoomを利用した.教員2名とティーチング・アシスタント7名がグループワークのファシリテーターを務めた.グループワークでは,多くのグルー …

    大阪大学高等教育研究 (9), 69-76, 2021-03-31

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  • [Practice] Evaluation of a poster presentation-based educational practice (jigsaw Method) for learning in geriatric nursing practice  [in Japanese]

    高田 由美 , 佐藤 美恵子 , 吹田 夕起子 , 疋田 由香 , 林 孝平 , Yumi TAKADA , Mieko SATO , Yukiko SUITA , Yuka HIKITA , Kouhei HAYASHI

    … Poster presentations were conducted based on the jigsaw method after the students of the training group regrouped. … Further, each group member presented what their group had learned to other groups, which was effective in deterring freeloaders and promoting intensive individual learning. …

    日本赤十字秋田看護大学・日本赤十字秋田短期大学紀要 = Journal of Japanese Red Cross Akita College of Nursing and Japanese Red Cross Junior College of Akita (25), 13-20, 2021-03-31

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  • An Active Lesson Plan for Teaching Phrasal Verbs Using Corpus Linguistics

    藤澤 宜広

    … It comes as a surprise to few instructors that when students are actively engaged in learning, they are better at retaining information long term."...though students felt as if they learned more through traditional lectures, they actually learned more when taking part in classrooms that employed socalled active-learning strategies"(Reuell, 2019). … This lesson plan uses the Corpus of Contemporary American English to engage students in learning phrasal verbs(Davies, 2008). …

    国際研究論叢 : 大阪国際大学紀要 = OIU journal of international studies 34(3), 1-21, 2021-03-31

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  • Effort to Learn, Results and Satisfaction in a College Ski Program  [in Japanese]

    田中 淳 , 高見 彰

    … The purpose of this study is to examine the effort to learn, learning effect and satisfaction in a college ski program. … 2)The high-achieving group scored significantly higher than the others at all questionnaire items on learning effect. … 3)The satisfied group were significantly higher than the others in all questions on satisfaction. …

    国際研究論叢 : 大阪国際大学紀要 = OIU journal of international studies 34(3), 127-135, 2021-03-31

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  • A Study on Elementary School English Classes the Parts of Blended Learning -With a Focus on Effectiveness of Pair and Group Learning-  [in Japanese]

    角谷 尚希

    角谷・前田(2019)に示されたブレンディッド・ラーニングでは、児童のコミュニケーションへの自信や意欲を高め、不安を下げたこと、「社会言語学的能力」「方略的能力」に相当すると思われる力が高まったことが報告されているが、様々な要素を取り入れた学習形態のどの要素が効果的であったのかが明確でない。そこで角谷・前田(2019)のブレンディッド・ラーニングからペア・グループ学習を除いた形で実践を行い、児童の …

    奈良教育大学教職大学院研究紀要「学校教育実践研究」 = Bulletin of School of Professional Development in Education (SPDE), Nara University of Education (13), 63-72, 2021-03-31

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  • The Effect of Aural Input Enhancement on Second Language Form Acquisition and Meaning Comprehension

    伊東 德子

    聴覚インプット強化(AIE)とは,音量・速度変化等インプットを外的に操作することにより目標言 語形式に対し学習者の注意を促す介入方法である。先行研究により,教師は学習者に対し速度変化等の 発話修正を行うことが明らかとなったが(Chaudron, 1988),AIEという枠組みの中,その学習効果を検 証する研究は限られている。本研究では日本人中学生英語学習者を対象に,新出形式の産出及び受容能 力の発 …

    国際基督教大学学報. I-A 教育研究 = Educational Studies (63), 17-36, 2021-03-31

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  • Fostering Engagement with Team-Based Learning (TBL) in Larger Japanese University Classrooms

    ジョーンズ ブレント , Brent Allen Jones

    … This paper introduces an action research project conducted at the Hirao School of Management during the 2020 Fall semester that was aimed at exploring the benefits and challenges to implementing a team-based learning (TBL) approach in larger classes at university in Japan. … The participants in this study were a group of fifty-six students enrolled in an elective culture-focused course taught by the author. …

    Hirao School of Management Review = Hirao School of Management Review (11), 47-74, 2021-03-31

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  • Junior College 2 year course(correspondence system) Relationship between learning attitudes toward text learning of nursing students and life changes after enrollment  [in Japanese]

    松原 渉

    … |[Purpose]To understand the relationship between the learning attitude of correspondence course students toward text learning a nd life changes a fter enrollment. … [Method]Divide into two groups, "active group" and "non-aggressive group" according to learning attitude, and compare the average values of learning status, living status, and student life fulfillment for life changes after admission. …

    神戸常盤大学紀要 = Bulletin of Kobe Tokiwa University (14), 75-86, 2021-03-31

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  • Inclusive and Equitable Quality Education -An Exploration of a Shared Preference for Active Learning

    Mulvey Alan

    … Development programs that focus on women's participation in education describe the development of active learning. … A desired outcome, mirrored in an education path of highly participatory, active learning, would seem to make sense. … This article presents a survey of Kyoto Tachibana University English language students taking part in active learning classes in EAP (English for Academic Purposes, Dept. …

    女性歴史文化研究所紀要 = Bulletin of Institute for Women's History and Culture (29), (1)-(14), 2021-03-31

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  • Classroom activities to enhance skills in the dramatization of short stories

    Kovács Renáta , コヴァーチ レナータ

    教育実践報告

    外国語教育のフロンティア (4), 161-166, 2021-03-30

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  • A Study on the Perceptions of and Attitudes towards the Customs of Abandoning (sutego) or even Putting to Death Children (kogoroshi) with Some Form of Permanent 'Disability' and/or Severe Physical 'Abnormality' during Mid- and Late-Edo-Period Japan  [in Japanese]

    クウィーラ,ダーヴィト= ドミニク

    本稿は、社会思想史の視座に立ち、子どもを例に上げて、〈障害者〉をめぐる見識や見解の歴史的多様性に関してより深く、多面的な理解の実現に寄与すべき試論である。 / 前近代の日本社会において「不具」や「片輪」、もしくは「異形」、「奇形」などと称されていた、身体の構造不全や形態異常、あるいは身心的機能上の不足や欠如のある子どもたち、〈障害児〉や〈奇形児〉の宿命については、既に研究がなされてきているが、親に …

    障害史研究 (2), 15-39, 2021-03-25

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  • A Study on the Theory and Practice of Active Learning Report on the course supported by Learning Assistant #12  [in Japanese]

    三浦 真琴

    春学期のオンライン授業では、LMSのみを利用した科目、LMSとZoomを併用した科目それぞれに創意工夫を積み重ねた。いずれも学習パラダイムに則って学生の学習を創発することを目指したものだが、これが奏功したのはLAが繊細で丁寧な支援をしてくれたからである。面接授業を原則としたために、春学期の蓄積を存分に使うことができなくなった秋学期においても、受講生の選択肢を可能な限り増やすなどの工夫を施したが、複 …

    関西大学高等教育研究 (12), 1-10, 2021-03-24

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  • The Effects of Group Experiential Learning on Participants' Social Skills and Shyness  [in Japanese]

    吉山 尚裕

    … The present study investigated the effects of group experiential learning course in college education on participants' social skills and trait shyness. … The major aims of the course were for the participants to develop their social skills through the practices about person perception, communication, teamwork, assertion and group discussion. …

    大分県立芸術文化短期大学研究紀要 = Bulletin of Oita prefectural College of Arts and Culture (58), 145-155, 2021-03-23

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  • A Field Survey of the Gakupro: A Program That Supports Employment and Interactions Among Peers  [in Japanese]

    藤野 友紀 , 栃真賀 透 , 田中 敦士

    株式会社Kaien が運営する,発達障害のある学生向けの民間サービス「ガクプロ」を訪問し,観察と聞き取りを行った.ガクプロは就活と仲間づくりを見据えた学外サークルを標榜している.ガクプロの特徴は,(1)大学とは独立した運営組織,(2)学生が利用コースに応じて料金を支払うシステム,(3)個人活動とグループ活動から構成されたプログラム,(4)自分のペースで参加できる自由度,(5)困りごとに寄り添いなが …

    札幌学院大学総合研究所紀要 = Proceedings of the Research institute of Sapporo Gakuin University (8), 11-16, 2021-03-20

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  • Practicing active learning teacher training to develop "Teachers as Continuous Learners": A study on the case of self-paticipation training  [in Japanese]

    山崎 茜 , 米沢 崇 , 大後戸 一樹 , 木下 博義

    … is to examine a case study of an active learning teacher training program that has been tried and tested with the aim of fostering "Teachers as Continueous Learners", and to identify what is the important elements for the development of "Teachers as Continueous Learners".The results of the Case 1, the voluntary training group scored significantly higher than the general group on "training approach," "emotional engagement," "behavioral engagement," and "learning

    学校教育実践学研究 (27), 93-99, 2021-03-19

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  • Influence of swimming school experience on female university students' intention to learn swimming  [in Japanese]

    工藤 慈士 , 須崎 康臣

    … The survey examined sport competence, DBSSU-R, and SPAS, and analysis was conducted for each group with and without swimming school experience. … As a result, prior to the multiple regression analysis, a significant positive correlation was found between psychological benefit and related to learning to swim in the experienced swimming school group. …

    研究紀要 = Bulletin of Biwako Seikei Sport College = Bulletin of Biwako Seikei Sport College (18), 95-103, 2021-03-15

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  • Effectiveness of program for developing the general coordination skills "TAKUMISA" in experience-based exercise class among 3rd and 4th graders  [in Japanese]

    北村 哲 , 藤林 献明 , 大西 祐司 , 藤松 典子 , 髙松 靖 , 竹川 智樹 , 坂尾 美穂 , 小谷 幸平 , 黒田 貴稔 , 松村 綾 , 山田 庸

    … Generally, it was seen that the programs designed and developed by the research group resulted in improvement of coordination skills, although this improvement did not prove to be statistically significant. …

    研究紀要 = Bulletin of Biwako Seikei Sport College = Bulletin of Biwako Seikei Sport College (18), 49-68, 2021-03-15

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  • Coaching with Neural Networks in Group Sports  [in Japanese]

    富永 萌子 , 武村 泰範 , 石井 和男

    計測自動制御学会 第33回自律分散システム・シンポジウム, 2021年3月14日-15日, オンライン開催

    2021-03-14

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  • A Development of a Microscale Experiment of Stoichiometry by Active Learning in High School, Part 1  [in Japanese]

    平井 俊男 , 中川 徹夫 , Toshio HIRAI , Testuo NAKAGAWA

    この研究の目的は、高等学校新学習指導要領で謳われている主体的・対話的で深い学びを生徒に保障するための、マイクロスケール実験の開発である。これまでに大阪府立長尾高等学校では、市販の安価な小型電子天秤を用いた、従来よりも少量かつ安価で実施可能なマイクロスケール実験を開発してきた。そのうちのひとつが、化学基礎の教科書の「化学反応の量的関係(炭酸カルシウムと塩酸の反応により、二酸化炭素が生成する)」のマイ …

    神戸女学院大学教職センター研究紀要 = Journal of Center for Teacher Education, Kobe College (4), 17-25, 2021-03-11

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