Search Results 1-20 of 25

  • 1 / 2
  • Effectiveness of Reading Aloud on the Development of Segmental Features

    BRATTON Theodore A.

     第2言語の音声システムが有する分節的特徴と超分節的特徴の両方を含めるという、発音教育におけるパラダイムシフトを鑑み、この研究は、標準中国語マンダリンの話者が個人指導という文脈内で英語の母音の発音を改善できるように、音読のような既存の教育技法を使用する可能性を探求するべく企画されている。参加者の自己動機付けによる多読プログラムで使用した、親しみのある級別の読み物をリサイクルすることによ …

    KITASATO REVIEW Annual Report of Studies in Liberal Arts and Sciences 24(0), 23-34, 2019

    J-STAGE 

  • The Practice of Personalized System of Instruction to Programing Training for New Employee  [in Japanese]

    鈴木 伸子 , 鈴木 克明

    JSiSE研究会研究報告 32(5), 17-24, 2018-01

  • Practical Issue of Introducing the LMS for Individualized Instruction  [in Japanese]

    Katsumata Masashi

    大学入学時における学生の異なる学習履歴により,授業の運営や課題内容の設定が難しくなってきている.このような問題に対して,学習教材の提供や授業の運用スタイルに工夫を行うなどの取り組みが行われてきている.日本工業大学工学部情報工学科の1年生を対象としたプログラミングの授業では,2013年度から進捗度別授業スタイルに取組み始めており,複数の教員でのチームティーチングによる授業運営を進めている.本研究では …

    IEICE technical report. Education technology 113(316), 7-10, 2013-11-22

  • Design and Implementation of an Engineering Experiment Based on a Personalized System of Instruction  [in Japanese]

    Urao Akira , Nishimura Yoshihiro , Morioka Shoko , Kawase Masato

    Personalized system of instruction (PSI) is one of the ways toimprove it. … In this study, we report the design, implementation, and evaluation of a Web-based personalized system ofinstruction (PSI). …

    Japanese colleges of technology education journal (36), 73-78, 2013-03

  • A self-learning course for programming in an assembly language with teaching assistants  [in Japanese]

    高井 久美子 , 荒井 正之 , 古川 文人 [他]

    Journal of the educational application of information technologies 10(1), 21-25, 2007-11

  • Japanese Model of Disease Management Matching the Era of Particular Health Check-up/Healthcare Instruction  [in Japanese]

    NAKASHIMA N , KOBAYASHI K , INOGUCHI T , NISHIDA D , TANAKA N , NUNOKAWA K , SOEJIMA H , TAKAYANAGI R , NAWATA H

    増加し続ける糖尿病やメタボリック症候群などの生活習慣病予防対策として,厚生労働省は2008年度から40歳~74歳までの国民に対して特定健康診査・保健指導制度を実施することを決定した.つまり保険者による費用負担/データ管理で,最大5700万人に対して毎年定まった項目の健診,保健指導を行うことになり,そのデータは標準的な形式で蓄積・活用される.我々は2002年から,個別性に対応するクリティカルパスを中 …

    Japan Journal of Medical Informatics 27(1), 47-55, 2007-05-30

    J-STAGE  Ichushi Web  References (8)

  • Kampo Medicine Database Improves Drug Information Service and Pharmaceutical Care for Inpatients in Department of Japanese Oriental Medicine  [in Japanese]

    TAKAKI Akiyoshi , YOSHIDA Naoko , WATANABE Yuki , NAKAGAWA Yoko , KITAZAWA Hidenori , MIMURA Yasuhiko , ADACHI Isao , KAWAKAMI Junichi

    … To improve the drug information service and standardize pharmaceutical care for inpatients of the Department of Japanese Oriental Medicine, Toyama University Hospital, we created a Kampo (Oriental) medicine database and used it in the preparation of medication instruction sheets. …

    Iryo Yakugaku (Japanese Journal of Pharmaceutical Health Care and Sciences) 33(1), 15-22, 2007-01-10

    J-STAGE  NDL Digital Collections  Ichushi Web  References (23) Cited by (1)

  • 教科書とオンラインテストを活用したセルフラーニング型授業の実践例  [in Japanese]

    渡辺博芳 , 古川文人

    情報教育シンポジウム2005論文集 2005(8), 93-98, 2005-08-21

    IPSJ 

  • The Examination of a method to promote user's inputs in interactions  [in Japanese]

    KUROMIYA Shizuka , NAGANUMA Takefumi , KURAKAKE Shoji

    情報やサービスが急激に増加かつ多様化し, 目的のサービスを発見・適切に利用することが困難となり, ユーザ毎に最適なサービスの選択やカスタマイズを提供することが求められている. 個人に適応したパーソナライズサービスの実現には, ユーザの特性を表す多数のユーザ情報が必要であるが, その獲得は困難である. ユーザの情報を獲得するインタラクションにおいて, ユーザの状況に応じて適切な話題を提供することで, …

    Technical report of IEICE. HCS 104(744), 53-58, 2005-03-17

    References (5)

  • Design, Practice and Evaluation of C Programming Course by Web-based Personalized System of Instruction (PSI)  [in Japanese]

    向後 千春

    教育システム情報学会誌 = Transactions of Japanese Society for Information and Systems in Education 20(3), 293-303, 2003

  • Web-Based Personalized System of Instruction: Design, Implementation, and Evaluation in Higher Education  [in Japanese]

    KOGO Chiharu

    大学でいくつかの科目についてWebべースの個別化教授システム (PSI) を実践している。本論文はそのデザイン, 実践と評価について報告する。PSIコースは自己ペースによる学習と, 単元ごとの通過テストによって完全習得学習を指向することを特徴としている。学習教材はHTMLで記述され, 受講生にCD-ROMの形で配布された。3-5年間の実践でのドロップアウト率は10%以下であった。コースの最後に行っ …

    The Annual Report of Educational Psychology in Japan 42(0), 182-191, 2003

    J-STAGE 

  • Personalized System of Instruction(PSI): Factor Analysis

    Egawa Michiko

    The Journal of Seigakuin University 15(2), 45-56, 2003

    IR 

  • Web-Based Personalized System of Instruction : Design, Implementation, and Evaluation in Higher Education  [in Japanese]

    KOGO Chiharu

    大学でいくつかの科目についてWebベースの個別化教授システム(PSI)を実践している。本論文はそのデザイン,実践と評価について報告する。PSIコースは自己ペースによる学習と,単元ごとの通過テストによって完全習得学習を指向することを特徴としている。学習教材はHTMLで記述され,受講生にCD-ROMの形で配布された。3~5年間の実践でのドロップアウト率は10%以下であった。コースの最後に行った授業評価 …

    教育心理学年報 = The annual report of educational psychology in Japan 42, 182-191, 2002

    NDL Digital Collections  Cited by (1)

  • フォーラム Personalized System of Instruction(PSI)--歴史,教育システム,及び日本の大学における活用意義  [in Japanese]

    江川 美知子

    Journal of the Liberal and General Education Society of Japan 22(2), 197-203, 2000-11

  • Notetaking Behavior in the Courses Using CD-ROM Learning Materials  [in Japanese]

    KOGO Chiharu

    Japanese journal of educational media research 6(1), 47-51, 1999-12

    Cited by (2)

  • An Application of Personalized System of Instruction (PSI) to University Courses  [in Japanese]

    Kogo Chiharu

    … 大学の「情報処理」や「統計学」といった基礎的な科目で、個別化教授システム(PSI, Personalized System of Instruction)を実践している。 …

    Computer & Education 7(0), 117-122, 1999

    J-STAGE  Cited by (6)

  • Notetaking Behavior in the Courses using CD-ROM Learning Material  [in Japanese]

    KOGO Chiharu

    大学の「情報処理」や「統計学」といった基礎的な科目で、自己ペースによるCD-ROM教材を使った授業を実施し、そこでのノート取り行動について検討した。授業の最終回に行われたアンケートを分析した結果、特別にノート取りを求められていなかったにもかかわらず、統計学で63.6%、情報処理で28.9%の学生が自発的にノートを取った。このことから、学生のノート取り行動を促進するような電子的教材のデザインを考える …

    Japnese Journal of Educational Media Research 6(1), 47-51, 1999

    J-STAGE  Cited by (1)

  • Development of Database of Personal Progress for PSI Classes  [in Japanese]

    YAMASAKI Kazunori , KOGO Chiharu

    富山大学では現在, PSI方式を利用した授業実践をいくつか行っている.PSIとは, 大学における大人数授業における弊害を取り除くことを目的としたシステムである.このシステムは非常に有効であるが, 現状では, 受講生が自分の進度状況を把握することや, プロクターが全体の進度状況を把握し, 管理することに大きな手間がかかり, 改善の余地があることがわかった.そこで本研究は, 受講生の学習進度データベー …

    IEICE technical report. Education technology 98(433), 91-96, 1998-11-20

    References (1) Cited by (1)

  • Utilization of a Commercial Network System for Distance Education Based on the Idea of Personalized System of Instruction  [in Japanese]

    島宗 理 , 中村 知靖 , 水野 圭郎 , シマムネ サトル , ナカムラ トモヤス , ミズノ ヨシオ , Satoru Shimamune , Tomoyasu Nakamura , Yoshio Mizuno

    … We used a commercial network system for conducting a graduate-level psychology course. … In order to maximize the effect of the instruction, a series of structured homework and a point system were implemented. …

    放送教育開発センター研究紀要 (15), 29-40, 1997

    IR 

  • 1 / 2
Page Top