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  • The flow interception location model with congestion cost based on the number of facility users and its heuristic solution method  [in Japanese]

    Tanno Kazuki , Tanaka Ken-ichi

    <p>本稿では,ネットワーク上の移動者が経路途中で施設に立ち寄る行動に着目し,集客数が最大になるように施設を配置する問題を提案する.施設における利用者数が増加することによる混雑コストを考慮する点がモデルの大きな特徴である.提案モデルでは,移動者が (1)施設までの移動時間と施設の利用時間の和が最小となる施設を利用する,(2)総所要時間がすべての施設において一定以上となる場合にはどの施設 …

    Journal of the City Planning Institute of Japan 55(3), 467-474, 2020

    J-STAGE 

  • LINK-BASED APPROACH FOR SEMI-DYNAMIC STOCHASTIC USER EQUILIBRIUM TRAFFIC ASSIGNMENT WITH SENSITIVITY ANALYSIS MODEL

    BUI Tien Thiem , NAKAYAMA Shoichiro , YAMAGUCHI Hiromichi , KOIKE Kosuke

    … As an effective combination, the semi-dynamic model with flow propagation is used. … In semi-dynamic traffic assignment model with endogenous traffic congestion, not only is the static equilibrium reached in each period, but flow propagation also is considered. … Some of the travellers cannot exit the link and are considered as residual flow of that link which is propagated to the next period. …

    Journal of Japan Society of Civil Engineers, Ser. D3 (Infrastructure Planning and Management) 75(5), I_615-I_625, 2019

    J-STAGE 

  • A Stochastic User Equilibrium Assignment Model under Stochastic Demand and Supply Following Lognormal Distributions

    TANI Ryuichi , UCHIDA Kenetsu

    … This article proposes a stochastic user equilibrium assignment model under stochastic origin-destination (OD) demand and link capacity following lognormal distributions. … This model assigns the OD demand to a road network based on the stochastic user equilibrium principle. … We conducted numerical experiments to compare the assigned flow and travel cost in the normal state with those in the degraded state.</p> …

    Asian Transport Studies 5(2), 326-348, 2018

    J-STAGE 

  • Uncertainty quantification of OD estimation in the traffic flow simulatioin  [in Japanese]

    Yanai Mikoto , Abe Kazuki , Yamada Tomonori , Fujii Hideki , Yoshimura Shinobu

    OD 推定手法の評価は従来、推定 OD を基にシミュレーションした結果得られたリンク交通量と、実測値との誤差で行っていた。本研究では、推定に伴う不確実性という指標に着目し、その評価を行う。

    The Proceedings of The Computational Mechanics Conference 2017.30(0), 144, 2017

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  • STOCHASTIC ASSIGNMENT IN TIME-STRUCTURED NETWORKS  [in Japanese]

    OYAMA Yuki , HATO Eiji

    マルコフ連鎖配分(MCA)はその操作性の高さから近年再び注目を集めているものの,1)過大なサイクリックフロー,2)ネットワーク条件に依存する計算不可能性,3)IIA 特性の増幅という課題を残すことが知られている.本研究では上記の課題を解決するローディングアルゴリズムとして,時間構造化ネットワーク上の交通配分(TSA)手法を提案する.時間制約パラメータとネットワークの構造化手法の導入により,経路選択 …

    Journal of Japan Society of Civil Engineers, Ser. D3 (Infrastructure Planning and Management) 73(4), 186-200, 2017

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  • HOURLY OD FLOW ESTIMATION FROM OBSERVED TRAFFIC FLOWS BASED ON TIME COEFFICIENTS OF DAILY OD FLOW CONSIDERING EACH ZONE AND DIRECTION  [in Japanese]

    FUJITA Motohiro , MURAKAMI Shintaro

    本研究では,時間帯ごとの交通運用対策に用いることが可能な時間帯別均衡配分の精度を向上させるものとして,時間変動係数に基づく観測交通量からの時間帯別OD交通量逆推定モデルの実用化研究を行った.先行研究で開発された基本モデルの精度や操作性をさらに向上するものとして,都市圏域内の詳細なゾーニング方法や都市圏域外の域外ODの逆推定などを段階的に適用する方法について開発した.これより,域外ODの逆推定をいく …

    Journal of Japan Society of Civil Engineers, Ser. D3 (Infrastructure Planning and Management) 72(5), I_617-I_625, 2016

    J-STAGE 

  • Mathematical programming models for road repair scheduling—On aging bridges in Japan—

    KOICHI Shungo

    This paper proposes two mathematical programming models to deal with a scheduling problem on the renovation of several roads that need to be repaired by a certain date. A typical example of the schedu …

    Journal of Advanced Mechanical Design, Systems, and Manufacturing 10(3), JAMDSM0046-JAMDSM0046, 2016

    J-STAGE 

  • Hourly OD Flow Estimation from Observed Traffic Flows Based on Time Coefficient of Daily OD Flow  [in Japanese]

    Fujita Motohiro , WATANABE Ken , Yamada Shinji

    本研究では、時間帯別OD 交通量の観測リンク交通量からの逆推定手法として、日OD 交通量の時間変動係数を逆推定する手法を提案した。まず、アンケート調査によるOD 交通量からの時間変動パターンでは、ピーク時の時間変動係数が大きく夜間では逆に小さくなるバイアスがあり、大型車においてこの傾向が顕著であることが確認できた。そこで、時間帯別OD 交通量の観測リンク交通量からの逆推定手法として、日OD 交通量 …

    JSTE Journal of Traffic Engineering 2(1), 11-20, 2016

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  • Analysis of Efficient Public Transport Network Using Smart Card Data and Simulation Approach in Takamatsu, Japan

    KII Masanobu , TERAO Jun-ichi , NAKAMURA Kazuki

    … Sensitivity analysis indicates that improvement of public transport frequency reduces a total generalized user cost because it encourages route transfer that induces route aggregation. … The reduction of transfer resistance at stations or bus stops is found not to affect the passenger flow solely but to be effective in combination with the frequency increase. …

    Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies 11(0), 1109-1121, 2015

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  • Impact Analysis of Toll Policy for Expressway to Variable Traffic Demand for Local City with Integrated User Equilibrium Assignment Model

    HORI Hiroki , OKUSHIMA Masashi

    … It is the purpose of the present study that the impact to the traffic demand and the traffic flow in the local city are estimated quantitatively for the proper evaluation of the toll policy. … Therefore, the integrated user equilibrium assignment model is proposed for impact analysis of toll policy on expressway to local city. … The demand functions are integrated to the user equilibrium assignment model with variable demand. …

    Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies 11(0), 580-594, 2015

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  • DYNAMIC TRAFFIC ASSIGNMENT BY MARKOV CHAIN  [in Japanese]

    ISHIHARA Masaaki , IRYO Takamasa

    交通量の動的利用者均衡配分では,均衡解を必ず解く解法が知られておらず,唯一性などの解の性質が保証されていないなど,重大な問題の存在が指摘されている.均衡解はDay-to-dayダイナミクスの収束点の候補であるため,均衡解そのものを直接求める代わりに,Day-to-dayダイナミクスの計算結果から得られる解の軌跡を均衡解として代用することで,これらの問題が緩和されることが期待できよう.本研究では車両 …

    Journal of Japan Society of Civil Engineers, Ser. D3 (Infrastructure Planning and Management) 71(5), I_503-I_509, 2015

    J-STAGE 

  • Multi-Lane First Order Traffic Flow Model with Endogenous Representation of Lane Flow Equilibrium  [in Japanese]

    SHIOMI Yasuhiro , TANIGUCHI Tomoki , UNO Nobuhiro

    <tt>本研究では,高速道路ネットワークを対象とした,マクロ交通流理論に基づく多車線交通流モデルを構築した.まず,車線変更の動機,及びその実施過程について考察し,車線変更を車線交通量の均衡状態へと向かうダイナミクスとして表現するモデルを構築した.その上で,一階のマクロ交通流モデルに車線変更を含むブロック間の車両移動量を決定する数値計算方法を提案し,車線変更を伴う交通流を表現した.構築し …

    JSTE Journal of Traffic Engineering 1(3), 1-10, 2015

    J-STAGE 

  • A Study of Characteristics of Lane-Flow Distribution at Sag Section of Expressway  [in Japanese]

    SHIOMI Yasuhiro , KOZONO Tatsuya

    <tt>高速道路単路部ボトルネックでは交通流が追越車線に偏り,本来想定されている交通容量に満たない交通量で渋滞が発生することが知られている.しかしながら,車線交通量が偏るメカニズムについてはこれまでに明らかになっていない.そこで本研究では,一般的な車両感知器で収集されるデータと多車線マクロ交通流モデルに基づいて車線利用特性を把握する新しい方法を構築し,車線利用が偏るメカニズムについて考 …

    JSTE Journal of Traffic Engineering 1(2), A_158-A_164, 2015

    J-STAGE 

  • A quasi-dynamic assignment model that guarantees unique network equilibrium

    Nakayama Shoichiro , Connors Richard

    … This article formulates a discrete-time dynamic traffic assignment (DTA) model and, under certain conditions, shows the existence and uniqueness of network equilibrium. … We consider how flow is passed from one link and period to the next, and the corresponding costs. … Under the proposed model, flow departing within a discrete period may experience different link travel times in different discrete periods, even if the flow chooses a single route. …

    Transportmetrica A: Transport Science 10(7), 669-692, 2014-08-01

    IR 

  • IMPACT ANALYSIS OF TOLL POLICY FOR EXPRESSWAY TO LOCAL CITY CONSIDERING WITH VARIABLE TRAFFIC DEMAND  [in Japanese]

    OKUSHIMA Masashi , HORI Hiroki

    高速道路料金政策による地方都市圏への影響を定量的に把握することを目指して,高速道路料金設定に対応した統合型交通均衡配分モデルが構築されている.本研究では,徳島広域都市圏を対象とし,対象圏域への流出入自動車交通需要に関して,自動車使用本拠を基準とした交通需要関数を適用し,統合型交通均衡配分モデルに組み込んだ.一方,都市間交通における交通機関選択モデルを構築し,高速道路料金政策が公共交通需要に与える影 …

    Journal of Japan Society of Civil Engineers, Ser. D3 (Infrastructure Planning and Management) 70(5), I_549-I_557, 2014

    J-STAGE 

  • RESEARCH ON REPRODUCTION METHOD OF THE SITUATION OF TSUNAMI EVACUATION WITH CAR - CASE STUDY OF KESENNUMA CITY -  [in Japanese]

    TAKADA Kazuyuki , FUJIU Makoto , ONOMURA Kohei

    2011年3月11日に発生した東北地方太平洋沖地震は,東北地方を中心に甚大な被害を及ぼした.特に地震に伴って発生した津波による人的・物的被害は大きく,広範囲に及んだ.津波による人的被害が拡大した一つの原因として,自動車による避難が円滑に行えなかったことが挙げられている.自動車による避難について事後的検証を行なうことは,今後の津波避難のあり方を検討する上で必要不可欠であると考えられる.そこで本研究で …

    Journal of Japan Society of Civil Engineers, Ser. A1 (Structural Engineering & Earthquake Engineering (SE/EE)) 69(4), I_973-I_979, 2013

    J-STAGE 

  • APPLICATION OF INTEGRATED TRAFFIC EQUILIBRIUM ASSIGNMENT MODEL FOR IMPACT ANALYSIS OF EXPRESSWAY TOLL POLICY TO LOCAL CITY AREA  [in Japanese]

    HORI Hiroki , OKUSHIMA Masashi

    近年高速道路料金制度の見直しにより,交通渋滞の増加などの影響が起こっている.本研究では,このような影響を定量的に把握し,高速道路料金設定の適正な評価をするために,高速道路料金設定に対応した統合型交通均衡配分モデルを構築し,高速道路料金政策が地方都市圏の交通流動に与える影響を分析する.ここで徳島広域都市圏を対象として,圏域外流出入に関する自動車交通需要関数を推定するとともに,圏域内々交通機関分担を二 …

    Journal of Japan Society of Civil Engineers, Ser. D3 (Infrastructure Planning and Management) 68(5), I_1087-I_1094, 2012

    J-STAGE 

  • Dynamic Equilibrium for Combined Signal Settings and Dynamic Traffic Assignment

    CHEN Li-Wen , HU Ta-Yin

    … This research focuses on finding dynamic user equilibrium between signal setting and route assignment. … The lower level solves for user equilibrium Dynamic Traffic Assignment (UEDTA) flows in a traffic network. … UEDTA flow patterns are solved through a simulation-based DTA model, DynaTAIWAN. …

    Asian Transport Studies 1(4), 396-411, 2011

    J-STAGE 

  • Evaluation of the Level of Winter Road Maintenance ConsideringTravel Time Reliability  [in Japanese]

    HASHIMOTO Nobuyuki , UCHIDA Kenetsu , KAGAYA Seiichi

    … The purpose of this study was to evaluate the level of winter road maintenance by applying a stochastic user equilibrium assignment model, which we developed, with traffic capacity of a road expressed as a random variable, i.e. normal distribution. … In this study, mean traffic capacity, the variance of traffic capacity and free flow velocity were assumed to change depending on the level of winter road maintenance. …

    Studies in Regional Science 41(3), 695-704, 2011

    J-STAGE 

  • Hub Dominance and Runway Capacity Constraint in Air Cargo Transport Markets::Model Analysis

    TAKEBAYASHI Mikio

    … We assume that the equilibrium flow of commodities is given as stochastic user equilibrium flow. …

    Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies 8(0), 747-760, 2010

    J-STAGE 

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