Search Results 1-6 of 6

  • An Outline of Teacher Education at University of Education Zurich : In the Case of Physical Education Department  [in Japanese]

    菅家 礼子 , 小川 宏

    福島大学総合教育研究センター紀要 = Bulletin of Center for Research and Development of Education, Fukushima University (27), 57-64, 2019-09

    IR 

  • Teacher Education for the Diversity of the Children : In the Case of Zurich University of Teacher Education  [in Japanese]

    中山 あおい

    … QUIMS (Qualität in multikulturellen Schulen) program has been introduced at the multicultural schools in Zurich since 2007. … Not only the school is supported financially by the government, but also teachers are supported and advised by educational experts from such as Zurich University of Teacher Education. …

    大阪教育大学紀要. 第4部門, 教育科学 = Memoirs of Osaka Kyoiku University 64(2), 59-67, 2016-02

    IR  DOI 

  • An outline of teacher education at University of Education Zurich (Padagogische Hochschule Zurich) in Switzerland  [in Japanese]

    生田 周二 , 柴本 枝美

    2010年10月4日から8日にかけて訪問したチューリッヒ教育大学における教師教育について、その大学概要、教育課程、能力資質基準「NOVA09」、教育実習、実習に伴う適性検査を中心に整理した。理論と実践の往還の仕組み、協力校との連携、実習を観察し評価する視点などが参考になる。

    Bulletin of Center for Educational Research and Development (20), 251-257, 2011-03

    IR 

  • Correlation between Heinrich Hanselmann and the establishment of the Heilpadagogische Seminar Zurich : through Heinrich Hanselmann's ideas about Heilpadagogen Teacher Training  [in Japanese]

    TOMINAGA Mitsuaki

    ハインリッヒ・ハンゼルマン(Heinrich Hanselmann:1885〜1960)は,二度の世界大戦を挟み,スイスのみならずドイツ語圏の治療教育(Heilpadagogik)をリードし,第二次世界大戦後は,国際治療教育協会等の活動を通して,世界の障害児教育の復興に力を尽くした人物である。本研究では,このハンゼルマンの治療教育思想を解明する一過程として,設立期のチューリッヒ治療教育セミナーに対 …

    Research Journal of Educational Methods 34(0), 61-72, 2009

    J-STAGE 

  • Support for Teachers at the Science Museum in Switzerland : A Case Study of the Technorama Science Center, Zurich  [in Japanese]

    MIZOBE Kazushige , FUJII Hiroki , NOGAMI Tomoyuki

    … The purpose of this study is to investigate how the Technorama Science Center in Switzerland supports teachers in terms of the development of a teacher education program using science museums and centers. … As a result, it was suggested that guidebooks, leaflets, and worksheets for teachers at Technorama Science Center helped to increase the number of visitors. …

    Journal of Science Education in Japan 31(4), 421-431, 2007

    J-STAGE  References (34)

  • An Overview of the 21st Internationa Conference on Eectrical Contacts (ICEC 2002)  [in Japanese]

    INOUE Hiroshi , SAWA Koichiro , TAMAI Terutaka , HASEGAWA Makoto , UENO Takahiro , SAKAGUCHI Osamu , ISHIDA Hiroyuki , TANIGUCHI Masanari , TAKAGI Tasuku

    本報は2002年9月、スイス・チュリッヒにて開催された第21回接点国際会議と今後の計画について概要を報告する。今回の会議は、アインシュタインが学び、教えた、スイス連邦工科大学で開催され。一方、今回の会議では、13セッションで79件の論文が発表され、うち、日本から7件の発表があった。その他、ランドテーブル討論会が聞かれた。また、参加者数は218名で、日本からの参加者数は13名であった。

    IEICE technical report. EMD 102(566), 1-8, 2003-01-10

    References (79)

Page Top