Search Results 1-20 of 374

  • Spoken Discourse Analysis of an Adult EFL Classroom in Japan

    MAGEE Glenn Amon

    岐阜聖徳学園大学紀要. 外国語学部編 = The annals of Gifu Shotoku Gakuen University. Faculty of Foreign Languages (59), 107-123, 2020-03-31

    IR 

  • Visualization of the Development of Students' Recognition in Cooperative Learning Lesson : The Application of Ontology  [in Japanese]

    坂本 將暢 , 丹下 悠史 , 柴田 好章 , 埜嵜 志保 , 徐 曼 , 向井 昌紀 , 石黒 慎二 , 水野 正朗 , 副島 孝 , 胡田 裕教 , 清水 克博 , 中島 淑子 , 花里 真吾 , 田中 眞帆 , ファウザン アーダン ヌサンタラ , 久川 慶貴 , 久留島 夕紀 , 小國 翔平 , 王 瀟 , 寺田 実智子 , SAKAMOTO Masanobu , TANGE Yushi , SHIBATA Yoshiaki , NOZAKI Shiho , XU Man , MUKAI Masaki , ISHIGURO Shinji , MIZUNO Masao , SOEJIMA Takashi , EBITA Hiroyuki , SHIMIZU Katsuhiro , NAKASHIMA Yoshiko , HANASATO Shingo , TANAKA Maho , Fauzan Ahdan Nusantara , HISAKAWA Keiki , KURUSHIMA Yuki , OGUNI Shohei , WANG Xiao , TERADA Michiko

    … This study attempts to elucidate the significance of cooperative learning via visualization of the development of the students' recognition process during a classroom discussion. … Students discussed on the significance of the factory in the classroom after observing the factory, surrounding shops, and interviewing locals. …

    名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要. 教育科学 66(2), 157-172, 2020-03-31

    IR  DOI 

  • Designing Learning Environment of Function in Junior Secondary School: With Emphasis on Classroom Discourse and ICT  [in Japanese]

    大谷 実 , OHTANI Minoru

    金沢大学人間社会研究域学校教育系紀要 = Bulletin of the Faculty of Education (12), 25-33, 2020-03-30

    IR  DOI 

  • Spoken Discourse Analysis of an Adult EFL Classroom in Japan

    MAGEE Glenn Amon

    岐阜聖徳学園大学紀要. 外国語学部編 = The annals of Gifu Shotoku Gakuen University. 岐阜聖徳学園大学外国語学部紀要委員会 編 59, 107-123, 2020

  • PROCEEDINGS OF THE 8TH JAPAN-CHINA TEACHER EDUCATION CONFERENCE

    SAKAGUCHI Masayasu , TSUDA Seisuke , IKEDA Masafumi , YAMAMOTO Shinya , TOKUSHIMA Yuya , SAKAUE Hiroaki , IZUMIMURA Yasuji , ZHANG Shudong , LIU Junli , CHEN Chunhui , ZHAO Libo , LIU Fan , LI Yingtao , MORI Yasuhiko , KINOSHITA Mitsuji , FUJIHARA Nobuhiko , WAKAI Yukari , PAN Yuejuan , YANG Qingqing , WU Niwen , LIU Shanshan , FENG Wanzhen , GU Changwei , LI Xiaohua , OMOTE Akihiro , TOKIE Noriko , ZAHID Zabihullah , VESIKULA Adi Lamawanaivalu , YIN Yali , SHI Junqi , KITA Yoko , SHIOJI Akiko , YUJI Hiroki , TAMURA Takahiro , KINOSHITA Mitsuji , FUJIHARA Nobuhiko , SONE Naoto , SASAKI Akira , YASUDA Yoshito , AKIHARA Yu , ODA Toshiaki , YAMAMOTO Tadashi , SOGABE Akitoshi , TOKIE Lisa , OGAWA Miyoko , OKUMURA Yoshimi , YOTSUMOTO Terumichi

    The Need for Contextualization of Education for Sustainable Development (ESD) – A Study of ESD in Fiji and Japan Improving Problem Solving as a skill of ESD in Science Classrooms in Fiji / VESIKULA A …

    2019-11-10

    IR 

  • Formulaic Sequences: Importance to Academic English Writing

    Sage Kristie , Sage Sage

    … Sound L2 teaching methodology indicates that to increase learners' proficiency and performance in academic writing contexts they be taught formulaic sequences in the writing classroom. … Since academic English writing is a formulaic paradigm as opposed to a creative one, the teaching of formulaic sequences as they feature in academic writing discourse, in combination with taxonomy sets, is posited as pedagogic, and therefore beneficial to learners. …

    学苑 = Gakuen (948), (22)-(33), 2019-10-01

    IR 

  • Challenging Dominant Discourse Systems in the EFL/ESL Classroom

    Jonathan Hacon

    言語教室で言語が持つ深い力にもっと強調する必要があります。重要な談話システムと功利主義、企業文化、プロフェッショナリズム、ジェンダーのイデオロギーへの停滞から離れる必要があり、これらの談話システムが人の考え方や視点やコミュニケーションのやり方にどういう風に影響を与えるか認めるべきです。教室では、コミュニケーションモードのステレオタイプは勿論強化されるべきではありませんが、様々の談話システムを認めて …

    関西大学外国語学部紀要 (21), 61-67, 2019-10

    IR 

  • The Features of Interactions Between Elementary and Junior High School Students in an Integrated English Language Lesson Based on Classroom Discourse Analysis  [in Japanese]

    東條 弘子 , 山本 延久 , 園田 伊公子 , 坂口 瑞穂 , 別府 百合亜

    … Based on classroom discourse analysis, the paper discusses the students' utterances and compares the differences between what elementary and junior high school students said. …

    宮崎大学教育学部紀要 (93), 84-94, 2019-08-31

    IR 

  • Classroom Interaction by an Experienced Teacher in a Series of Primary Mathematics Lessons : Implications from Discourse Analysis by Commognitive Framework  [in Japanese]

    日野 圭子

    日本数学教育学会誌. 数学教育学論究 = Journal of Japan Society of Mathematical Education. 日本数学教育学会 編 112, 15-27, 2019-05

  • A process of transition of "reflective practice" in childhood research (2) : an introduction and development of "reflective practice" by Manabu Sato  [in Japanese]

    池田 隆英

    ショーンは,専門職のあり方として,「技術的合理性の適用」から「省察による実践知の創出」への転換を提起した。この動向に日本でいち早く着目した研究者の一人が,カリキュラム研究を専門とする佐藤学氏であった。本稿と関連する佐藤の主な論考の論述を分析すると,「3つの主題」と「4つの視角」から成ることがわかる。「3つの主題」は,「授業研究」「教師モデル」「実践の様式」であり,それぞれの主題について,佐藤自身の …

    岡山県立大学教育研究紀要 = Bulletin of Higher Education and Liberal Arts and Sciences Research,Okayama Prefectural University 3(1), 5-1-5-10, 2019-03-31

    IR  DOI 

  • Process of Learner's Questioning in Japanese Language Classrooms  [in Japanese]

    吉田 睦

    近年、日本語教育においても学習者主体の授業への取り組みが多く報告され、学習者の授業内コミュニケーションに焦点があてられている。本研究では、授業内で学習者が産出する質問に着目し、学習者の質問のプロセスから実際の教室談話資料を分析した。その結果、質問の産出に至らない部分的な質問や、質問を契機とした談話構造の変換、他学生の介入による問題解決などの、学習者の質問生成過程が具体的に観察された。これより、従来 …

    ICU 日本語教育研究 = ICU Studies in Japanese Language Education (15), 21-34, 2019-03-31

    IR 

  • Young boys and Girls learning English as a Foreign Language : Teacher-Student Interactions in and English immersion kindergarten in Japan(Part 1)

    Cahill Kathleen

    … This small case study attempts to examine the role of a Female teacher and the amount and type of attention she pays to her mixed-sex classroom of young Japanese learners in an immersion english kindergarten classroom. …

    金城学院大学論集. 人文科学編 15(2), 40-52, 2019-03

    IR 

  • Comparing Student Feedback on Roleplay and Speech Oral Speaking Activities with respect to Communicative Competence

    Darrell HARDY

    … This framework consists of four language competencies: grammaticalcompetence, sociolinguistic competence, discourse competence, and strategic competence.Communicative language courses are designed with activities to practice and enhance student ability toacquire and use language based on these four language competences. …

    観光学研究 = Journal of Tourism Studies (18), 83-95, 2019-03

    IR 

  • Heteroglossia and Chronotope in Dialogic Pedagogy and as Dialogical Analytic Framework Components for Interpreting EFL/ELF Classroom Discourse

    Matsuo Catherine

    福岡大学研究部論集. A, 人文科学編 = The Bulletin of Central Research Institute, Fukuoka University 18(1), 51-76, 2019-01

    IR 

  • A Case Study of Classroom Discourse in "Manabiai" : Focusing on Instruction on the Reading of Expository Texts  [in Japanese]

    篠崎 祐介 , 青木 幹昌

    臨床教科教育学会誌 19(1), 55-62, 2019

  • Analyzing Classroom Discourse : A Comparative Study of Teacher Trainees' Teacher Talk in Indonesia and Japan Using SETT (Self Evaluation of Teacher Talk)

    VeronicaDwiPuspasari

    岩手大学英語教育論集 = Bulletin of English education, Iwate University (21), 1-27, 2019

  • How a Mathematics Teacher's Orientation Can Shift Towards Learner-Centered Teaching: A Case Study Using a Life Story  [in Japanese]

    MORITA Daisuke

    … Based on Stephan (2014a), there are five features to learner-centered teaching: problem solving, classroom environment, collaboration, mathematical discourse, and tools/manipulatives. …

    Journal of Science Education in Japan 43(4), 385-397, 2019

    J-STAGE 

  • Reading Comprehension Learning of a Student With Down Syndrome::Analysis of One Student's Learning Process From a Socio-Cultural Approach  [in Japanese]

    Kusumi Yusuke

    <p> 本研究の目的は,国語の授業における1名のダウン症児と教師の相互行為を分析し,ダウン症児への文章理解教育についての示唆を得ることにある。知的障害特別支援学校中学部1年の国語の授業8回をビデオカメラで記録した。中度知的障害のあるダウン症児に対して教師が推論的質問を行った後の相互行為を対象とし,社会文化的アプローチの観点による教室談話分析を行った。対象生徒は,初め教師の質問に対して既 …

    The Japanese Journal of Educational Psychology 67(4), 330-342, 2019

    J-STAGE 

  • Effective Interaction Processes in Cooperative Problem Solving for Facilitating Children's Deeper Understanding of Mathematical Concepts  [in Japanese]

    Sumida Hiroko , Mori Toshiaki

    <p> 本研究では,小学校の算数科授業において個々の児童の深い概念理解を促すペア学習中の相互作用プロセスについて検討した。まず,小学4, 5年生の児童を算数問題解決のペア学習中になされた発話の種類に基づいて「自己中心性タイプ」「他者視点取得タイプ」「協調タイプ」の3タイプに分類した上で,ルール評価アプローチを援用したプレテストとポストテスト課題における平均得点を比較した。その結果,発話 …

    The Japanese Journal of Educational Psychology 67(1), 40-53, 2019

    J-STAGE 

  • Pedagogical Documentation as an "Antibody" to Assessment/Evaluation: Value, Meaning Making, and Translation  [in Japanese]

    ASAI Sachiko

    <p> 本稿は、レッジョ・エミリアの幼児教育におけるドキュメンテーションが、どのような意味で評価―アセスメントおよび/またはエバリュエーション―であるかということを、カルリナ・リナルディ、グニラ・ダールベリ、ヒッレヴィ・レンズ=タグチの議論に即して検討し、ドキュメンテーションが価値中立的なアセスメントの蔓延に対抗するツール、価値付与と意味生成を通した民主主義のツールとして位置付けられて …

    THE JAPANESE JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH 86(2), 249-261, 2019

    J-STAGE 

Page Top