CiNii
Kannonzaki nature museum
赤堀 侃司
学習情報研究 = Learning resources and information (278), 54-59, 2021-01
SHIMA Tomohiko
… <p>We designed a remedial mathematics class for university students using the bookend model and investigated emotional changes in the students. … To determine its effects, we applied a questionnaire survey on learning motivation and a scale for students' beliefs about cooperation, and also administered a free-description survey. …
Journal of the Japan Association for Developmental Education, 2021
J-STAGE
松本 佑介 , 齊藤 一彦 , 白石 智也
… This study conducted "Tactics-Type Long-Distance Races (TTLDR)" for first-year junior high school students to examine the effect of this practice on the attitudes of students who are not good at long-distance races. …
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 (1), 128-135, 2020-12-25
IR DOI
亀井 菜奈 , 干川 隆
… This study aimed to develop a MAZE task as an assessment tool to facilitate early detection and intervention for students with reading difficulties. … Students' learning progress under the RTI model is monitored through Curriculum-based Measurement (CBM). …
熊本大学教育学部紀要 (69), 57-65, 2020-12-16
IR
入谷 仁士 , 久保 昌子 , 竹口 洋子
… The purpose of this research is to garner basic indices pertaining to health education and health maintenance activities at school. …
熊本大学教育学部紀要 (69), 167-173, 2020-12-16
秋信 有花 , 倉光 君郎
情報教育シンポジウム論文集 (2020), 62-68, 2020-12-12
IPSJ
掛下 哲郎 , 江島 光代
情報教育シンポジウム論文集 (2020), 155-160, 2020-12-12
今野 浩幸 , 久坂 哲也
本研究は,中学校理科のテスト場面における確信度判断の正確さに影響を与えるパーソナリティ特性と個人差変数を検討することを目的とした.中学校第2学年を対象に,学業的自己概念,自己愛傾向,Big Fiveを測るための質問紙およびローカル判断,グローバル判断の正確さを測るためのテスト作成し,調査を実施した.得られた126名のデータを分析した結果,成績はγ係数と感度に正の影響を与えることが示された.また,外 …
日本科学教育学会研究会研究報告 35(2), 27-30, 2020-12-12
髙橋 和子 , 小澤 治夫 , 徐 広孝 , 伊藤 麻希
… The purpose of this study is to conduct a health survey on 94 junior high school/high school/university students (dance group) who won the Creative Dance Competition to know their mind-body condition. … About 80% of the Hb value and bone density were above the standard value, and about 90% had a good time and enjoyed their school and life, and were in good mind-body condition. …
環境と経営 : 静岡産業大学論集 = Environment and management : journal of Shizuoka Sangyo University 26(2), 1-12, 2020-12-01
立松 大祐
新学習指導要領の改訂により、「主体的・対話的で深い学び」の実現に向けた授業改善の推進が示された。中学校の英語の授業については、「やり取り」・「即興性」を意識した領域統合型言語活動が求められている。リテラチャー・サークルは、アメリカのリテラシー教育を発祥とし、グループで読んだ本や物語について話し合いを行う言語活動である。アメリカやオーストラリアでの実践事例を応用し、日本の中学校の授業への導入にあたり …
愛媛大学教育学部紀要 (67), 45-54, 2020-12
KONDO Taisho , LI Huiyong , YANG Yuanyuan , MAJUMDAR Rwitajit , OGATA Hiroaki
… To fill in this gap we extend our earlier developed GOAL system which already synthesizes students' physical activity and learning data and explores possibilities of integrating internet-based Cognitive Behavioral Therapy (iCBT) with our previously proposed DAPER model as an applicable method to deal with daily stress in academic life. … We use the wearable devices to automatically track stress levels, and map activities of training students' mental health managing ability to the DAPER phases. …
28th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings (1), 394-399, 2020-11-23
TAKII Kensuke , FLANAGAN Brendan , OGATA Hiroaki
… Besides, many recommender systems for students have been developed, including systems which recommend English lessons the learner should take next. …
28th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings (2), 106-112, 2020-11-23
野原 かほり , 矢野 卓真
Trans/actions = とらんす・あくしょんず (5), 167-179, 2020-11
ISHIHARA Kanako , TABATA Eisuke
… Playing and interacting with nature during elementary school are particularly important as it was easy to create attachments. … In addition, it was found that striving for something during the time of being a junior high school student or older often produced attachments, even if it was not an enjoyable memory. …
Journal of Architecture and Planning (Transactions of AIJ) (777), 2297-2305, 2020-11
J-STAGE AIJ
笠原 恵 , 木村 伊吹 , 雨宮 久仁 , 向陽 康人
兵庫教育大学学校教育学研究 (33), 19-24, 2020-11
里 嘉千茂 , 村上 潤 , SATO Kachishige , MURAKAMI Jun , 里 嘉千茂(東京学芸大学 広域自然科学講座 宇宙地球科学分野) , 村上 潤(東京学芸大学 附属小金井中学校)
東京学芸大学紀要. 自然科学系 (72), 23-36, 2020-10-30
田子 豪 , 小荒井 千人 , 原田 和雄 , 松川 正樹 , TAGO Takeshi , KOARAI Kazuto , HARADA Kazuo , MATSUKAWA Masaki , 田子 豪(北見市立北光中学校) , 小荒井 千人(慶應義塾横浜初等部) , 原田 和雄(東京学芸大学 広域自然科学講座 生命科学分野) , 松川 正樹(東京学芸大学)
東京学芸大学紀要. 自然科学系 (72), 97-109, 2020-10-30
松田 岳士 , 木本 充 , 山下 彰洋
日本教育工学会研究報告集 20(3), 199-204, 2020-10-25
加賀 恵子 , 李 秀眞 , 北原 啓司 , 安川 あけみ , 佐藤 沙織 , 小田桐 由佳 , 三上 真喜子
弘前大学教育学部紀要 = Bulletin of the Faculty of Education, Hirosaki University (124), 81-92, 2020-10
平井 由佳 , 橋本 由里
インターナショナルnursing care research 19(3), 99-107, 2020-10