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  • Analysis of the Effectiveness of the "Reduce Food Waste by Organizing Your Fridge" Campaign Using a Waste Composition Analysis  [in Japanese]

    Yamakawa Hajime , Kurokawa Kouki , Takeshima Yasuto , Fujiwara Hideki , Doi Hiroshi , Koizumi Harumi , Saito Tomonobu , Okayama Tomoko , Watanabe Kohei

    <p>本研究では、京都府精華町と共同で、「傷みやすい食品を優先的に使う」「すぐ使う食品は、冷蔵庫の目線の位置に」「買い物前に、冷蔵庫の確認を」の3つの行動をターゲット行動として「冷蔵庫整理で食品ロス削減キャンペーン」を実施した。全町においてパンフレットの全戸配布を含む媒体広報を行うとともに、モデル地区で全戸訪問調査を行い、その際にキャンペーンを説明するとともにターゲット行動を促すプロン …

    Proceedings of the Annual Conference of Japan Society of Material Cycles and Waste Management 31(0), 55, 2020

    J-STAGE 

  • Fake news and legislative politics: Search for methods other than content regulation  [in Japanese]

    MIZUTANI Eijiro

    <p>フェイクニュース問題は,現代における様々な情報技術の影響を受けており,「思想の自由市場」という概念それ自体の前提を揺さぶっている側面がある。「フェイクニュース(偽情報)」がもたらす危害は,本稿の視点では次の3点が特に問題となる。まず第一にデモクラシーへの影響,特に「選挙」に対する影響である。次に,同じくデモクラシーの影響の中でも,我々の民主政治体制を支える言論空間に対する影響であ …

    Socio-Informatics 8(3), 47-63, 2020

    J-STAGE 

  • Time series analysis using PR measurement framework  [in Japanese]

    UESHIMA Kunihiko , TOSAKA Taito , TANIGUCHI Kohei , HAYASHI Teruaki , OHSAWA Yukio

    <p>統計学や大規模データ処理の普及により、多くの企業がデジタルマーケティングの方法を利用しやすくなった。もっとも、それらの方法は、単発のキャンペーンに関する短期的な投資対効果の把握に主眼が置かれがちで、中長期的なプロモーション効果を複合的に理解するのは難しい。 そこで本研究では、偶発的な消費者トレンド及び、企業による複数のキャンペーンがもたらす影響の評価を試みた。複数の商品ブランドを …

    Proceedings of the Annual Conference of JSAI JSAI2020(0), 1F5OS401-1F5OS401, 2020

    J-STAGE 

  • Analyzing the Potential Role of Relationship-oriented IMC Strategy in the Era of Social Media : Focusing on the Case of the Coca-Cola Global Campaign  [in Japanese]

    姜 京守 , Kyoung Soo Kang

    本研究の目的は、ソーシャルメディア社会における戦略的コミュニケーションの重要性や IMC の中核概念として注目されている顧客とのエンゲージメント戦略の特性、そしてそれが社会文化的にどのような意味をもつのかについて考察することである。低関与商品にもかかわらず、社会文化的価値を共有するコード体系をベースに消費者の自発的な参加を促し、消費者から強い共感を得たコカコーラ社のグローバルキャンペーンを分析対象 …

    研究論集 = Journal of inquiry and research (110), 171-191, 2019-09

    IR  DOI 

  • How Candidates Used Social Media in Japan's 2017 General Election: A Quantitative Content Analysis of Candidates' Tweets  [in Japanese]

    上ノ原 秀晃

    … This paper examined how candidates utilized social media, rather than its effect on voting behavior or electoral outcomes. … The computerized content analysis of candidates' tweets revealed that most candidates used Twitter to post information on their campaign activities while few tweets discussed policy issues. …

    人間科学研究 = Bulletin of Human Science (40), 45-59, 2019-03-01

    IR 

  • Media Literacy amid Polarization in Journalism  [in Japanese]

    笠原 一哉

    東海大学紀要文化社会学部 (1), 205-213, 2019-02

    IR  DOI 

  • The Contradiction of Social Inclusion of "Silent Voices" on PublicBroadcasting:Example of Social Media Use in NHK's Welfareprogram Heartnet TV  [in Japanese]

    Tanaka Akira

    … <p>This paper focuses on the example of NHK's welfare program Heartnet TV</p><p>(NHK ETV), for reexamining the public broadcaster's role of incorporating</p><p>"silent voices" via social media. … In this respect, many studies</p><p>suggest the importance of examining democratic process through the interaction</p><p>between broadcasting and social media.</p><p> …

    JOURNAL OF MASS COMMUNICATION STUDIES 95(0), 125-142, 2019

    J-STAGE 

  • On the "Movement" Cinema::The Ten Feet Movement and the Discourse of Citizens  [in Japanese]

    FUJITA Shuhei

    【要旨】<br> 1980年代初頭、米国戦略爆撃調査団が撮影した日本未公開の被爆映像を用いて、反核映画を製作・上映する市民運動(10フィート運動)が行われた。東宝争議以降、労働組合が主導した映画製作や上映活動は〈運動〉(自主製作・上映運動)として展開され、そうした〈運動〉の映画は非劇場映画史において主要な地位を占める。本稿はラクラウ/ムフの言説理論を参照し、映画テクストだけ …

    eizogaku 101(0), 69-91, 2019

    J-STAGE 

  • Japanization Process of "Second-rate Newspapers" During thePre-war Showa Period:The Case of the Osaka Jiji Shimpo  [in Japanese]

    Matsuo Michiya

    … However, if "second-rate newspapers" could be defined as "prestigiouspapers who had fallen from grace," its change in that period should suggest the</p><p>reason why media was forced to undergo a transformation for survival.</p><p> …

    JOURNAL OF MASS COMMUNICATION STUDIES 94(0), 113-130, 2019

    J-STAGE 

  • "Choosing Wisely" Improves Shared Decision Making  [in Japanese]

    Kitazawa Kyoko

    … <p>"Choosing Wisely" is a campaign activity promoting awareness of the dangers of providing medical tests, drugs, and procedures that are not supported by firm scientific evidence and that may harm patients. … Stakeholders such as patients, health professionals, hospital executives, industry, and mass media may all contribute to treatment decision making. …

    YAKUGAKU ZASSHI 139(4), 575-578, 2019

    J-STAGE 

  • Research Report : The Second Year of “#ON THE NIGHT OF AUGUST 31st”:The Potential Shown by a Public Media Campaign  [in Japanese]

    Tani Takuo

    夏休みの終わり、新学期を前に憂うつな気持ちや不安を抱える10代の若者たちの声に耳を傾けようと、NHKは、去年(2017年)から、ウェブサイトやSNSと連動したキャンペーン「#8月31日の夜に。」を始めた。その中の番組のひとつ、『ハートネットTV+生きるためのテレビ #8月31日の夜に。』は、今年、2018年9月、放送番組などの世界で最も権威ある国際コンクールのひとつ、「イタリア賞」を受賞した。今年 …

    The NHK Monthly Report on Broadcast Research 68(12), 62-69, 2019

    J-STAGE 

  • Discursive Deflection: Accusation of "Fake News" and the Spread of Mis- and Disinformation in the Tweets of President Trump

    Rivers Damian , Ross Andrew

    … Social Media + Society. … Throughout the 2016 US Presidential primaries and general election campaign, a notable feature was the prolific Twitter use of Republican candidate and then nominee, Donald Trump. …

    Social Media + Society 4(2), 1-12, 2018-05-18

    IR 

  • Have the "effects" of online election campaigns changed? : Comparing the 2013 and 2016 Upper House Election in Japan  [in Japanese]

    小笠原 盛浩

    本稿ではネット選挙運動に期待されていた「効果」が2013年と2016年の参院選でどのように変化したか、オンラインパネル調査データを用いて定量的分析を行った。ネット選挙運動への接触と(1)投票行動、(2)選挙の重要争点の変化、(3)政党支持の変化、の3つの変数との関連を分析した結果、ネット選挙運動接触と投票行動・政党支持変化との間には正の関連があり、2013年よりも2016年に同関連が明確になってい …

    関西大学社会学部紀要 = Bulletin of the Faculty of Sociology, Kansai University 49(2), 105-120, 2018-03

    IR 

  • Media's big uncritical campaign on Akihito's retirement  [in Japanese]

    山口 正紀

    ピープルズ・プラン = People's plan (81), 88-94, 2018

  • The European Pharmaceutical Industry's Holistic Approach to Pharmaceuticals in the Environment - Eco-Pharmaco-Stewardship  [in Japanese]

    ESKOLA Sini M. , NEDOG Katarina , ANQUEZ-TRAXLER Christelle , SNAPE Jason , LAENGE Reinhard , MATTSON Bengt

    … </p><p><b>#MEDSDISPOSAL CAMPAIGN: </b>This is a social media campaign raising public awareness on how to appropriately dispose of unused or expired medicines in Europe. … A dedicated website and other virtual media material have been developed.</p> …

    Annual Meeting of the Japanese Society of Toxicology 45.1(0), S12-6, 2018

    J-STAGE 

  • Mathematical model for search action on the Internet  [in Japanese]

    ISHII Akira , ASHIDA Noboru , KAWAHATA Yasuko

    <p>インターネット上の検索行動の数理モデルを社会物理学的手法で提案する。ヒット現象の数理モデルの拡張として、人々の検索行動はマスメディア情報、直接コミュニケーション、間接コミュニケーションに加えてBlogやTwitterにも影響されるとした。この理論による計算は実際の検索行動をよく記述することがわかった。</p>

    Proceedings of the Annual Conference of JSAI JSAI2018(0), 1E205-1E205, 2018

    J-STAGE 

  • Analysis of Political Party Accounts' Followers in Japan Electoin 2017  [in Japanese]

    TORIUMI Fujio , YOSHIDA Matsuo

    <p>ネット選挙が解禁されて依頼,日本においても選挙時にTwitterやFacebookといったソーシャルメディアを利用することは,支持者への情報発信や,新たな支援者の獲得に欠かせないものとなっている. 本研究では2017年衆議院選挙時の各政党公式アカウントのフォロワーについて,その特徴を明らかにすることを目指し分析を行う.本稿では,公式アカウントのツイートをリツイートするユーザの中に …

    Proceedings of the Annual Conference of JSAI JSAI2018(0), 1E305-1E305, 2018

    J-STAGE 

  • <Management Issues Analysis Team Research Report> Nike, 'The Girl Effect', and employment practices in Vietnam and Japan

    Allen Matthew

    … While an important contributor to global economic development, Nike's role in Vietnam and in many other developing economies has attracted considerable attention in Western media in particular, with the focus placed on its employment practices, especially in relation to young women. …

    Research Center for Asia Industries, Project Report (2), 35-49, 2017-11

    IR  DOI 

  • The Collusive Practice of Textual and Bodily Representation and the Media : Focusing on Senator Barack Obama's Victory Speech at the Iowa Caucus Night on 2008  [in Japanese]

    片岡 邦好

    社会言語科学 = The Japanese journal of language in society 20(1), 84-99, 2017-09

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