Search Results 1-5 of 5

  • Compact Devices for Measuring Handwriting of University Students  [in Japanese]

    Yoshioka Masako , Fuji Ken'ichi

    <p>本研究の目的は、大学生の手書きによるノートテイクを教室場面で測定するための安価で移動の容易な小型装置を開発することであった。装置はボールペンにワイヤレス・マウスの左ボタンの回路と接続した小型スイッチを挿入し、マウスのレシーバを介して、スイッチの信号をコンピュータに送信する仕組みとした。記録はVisual Basic for Application<sup>®</ …

    Japanese Journal of Behavior Analysis 33(2), 110-117, 2019

    J-STAGE 

  • Differences in Eye Movements between Experienced and Novice Readers of a Diagram-Based Notetaking Method

    Yamauchi Hajime , Kobayashi Shiro , Okanoya Kazuo

    … observing behavior.<br> …

    Cognitive Studies 19(4), 418-433, 2012

    J-STAGE 

  • Improving Notetaking in University Lecture Settings for Deaf Students: A Support Tool

    YOSHIOKA Masako , MUTO Takashi

    … The present study evaluated a procedure to improve notetaking for Deaf students by focusing on the interactions among notetakers, Deaf students, and teachers. … answers to questions on the sheets, as well as the in-class behavior of the notetakers and the teachers, improved as a result of the intervention. … The results indicate that the support procedure was effective in facilitating interaction among the participants, which, in turn, affected notetaking positively. …

    The Japanese Journal of Special Education 43(6), 459-472, 2006

    J-STAGE 

  • Notetaking Behavior in the Courses Using CD-ROM Learning Materials  [in Japanese]

    KOGO Chiharu

    Japanese journal of educational media research 6(1), 47-51, 1999-12

    Cited by (2)

  • Notetaking Behavior in the Courses using CD-ROM Learning Material  [in Japanese]

    KOGO Chiharu

    大学の「情報処理」や「統計学」といった基礎的な科目で、自己ペースによるCD-ROM教材を使った授業を実施し、そこでのノート取り行動について検討した。授業の最終回に行われたアンケートを分析した結果、特別にノート取りを求められていなかったにもかかわらず、統計学で63.6%、情報処理で28.9%の学生が自発的にノートを取った。このことから、学生のノート取り行動を促進するような電子的教材のデザインを考える …

    Japnese Journal of Educational Media Research 6(1), 47-51, 1999

    J-STAGE  Cited by (1)

Page Top