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  • EXPRORING THE FUTURE PURCHASE EXPERIENCE IN BRICK AND MORTER STORE -FOCUSING ON APPAREL SHOPS IN THE WORLD OF MULTI-CHANEL RETAIL-  [in Japanese]

    KAKUTA Nana , Watanabe Shinji

    <p>今日、リアル店舗の形態はEC市場の拡大やライフスタイルの変化により多様化している、特にアパレル企業の店舗では試着のみを行うショールーミング店舗や無人店舗など、オンライン上で購入することを前提とした店舗が近年増加している。そのような変化の中で、ホスピタリティやプライバシー、セキュリティに関する課題が起こる可能性が示唆されている。本研究では、リアル店舗が変化する中での消費者の満足度の …

    PROCEEDINGS OF THE ANNUAL CONFERENCE OF JSSD 66(0), 430, 2019

    J-STAGE 

  • Automatic Coloring Method of Storyboard using Machine-learning  [in Japanese]

    宋 京舟 , 三上 浩司

    映像情報メディア学会技術報告 = ITE technical report 42(12), 233-236, 2018-03

  • A Sound Assembling System for Anime with Technical Terms of Pre-Production : Based on Onomatopoeia Research and Analysis of Anime Moving Images  [in Japanese]

    平山 匠馬 , 伊藤 彰教 , 渡邉 賢悟 , 伊藤 謙一郎

    映像情報メディア学会技術報告 = ITE technical report 42(12), 125-128, 2018-03

  • Automatic Coloring Method of Storyboard using Machine-learning  [in Japanese]

    SONG Jingzhou , MIKAMI koji

    本研究の目的は、主に日本の商業アニメ制作において使用されているラフな絵コンテを、同じ作品の雰囲気に似合った色で自動着色する手法である。機械学習手法のCNNとGANを用いた2つのニューラルネットネットワークにより、先行研究の手法と比較して、より質の高い絵コンテの自動着色が可能となった。

    Reports of the Technical Conference of the Institute of Image Electronics Engineers of Japan 17.04(0), 221-224, 2018

    J-STAGE 

  • A Sound Assembling System for Anime with Technical Terms of Pre-Production:-Based on Onomatopoeia Research and Analysis of Anime Moving Images-  [in Japanese]

    HIRAYAMA Takuma , ITO Akinori , WATANABE Kengo , ITO Ken'ichiro

    アニメの字コンテ・絵コンテに書かれているオノマトペと、アニメ作品の設定・監督および音響監督の演出傾向をもとに、ノンリニアシステム上にアニメを想定した音響素材群のプリセット・プロジェクトを生成するネットワーク・アプリケーションとデータベースを構築した。本システムにより、特定の条件下において、効果音制作の下準備に必要な素材群のロード・トラック配置を含むプロジェクトプリセットが音響 NLE 上に半自動的 …

    Reports of the Technical Conference of the Institute of Image Electronics Engineers of Japan 17.04(0), 120-123, 2018

    J-STAGE 

  • Design support of scene in character joint struggle scene  [in Japanese]

    Miyagi Shouhei , Kanematsu Yoshihisa , Mikami Koji , Kondo Kunio

    本研究において筆者らは既存作品の技術やノウハウを蓄積した共闘シーン設計支援システムを開発する.ディレクターが絵コンテやビデオコンテを制作する際に,このシステムを利用することでシーンの設計を支援する.そのために,既存の映像作品から共闘シーンを選出して,共闘シーンを構成しているキャラクターの動作をカットごとに調査した.調査結果から明らかになったカットの行動パターンをベースにして,その行動の次のカットの …

    Reports of the Technical Conference of the Institute of Image Electronics Engineers of Japan 16.04(0), 231-234, 2017

    J-STAGE 

  • Concept Tailor: Iterative Service Concept Clarification Tool Based on Storyboard  [in Japanese]

    草野 孔希 , 大野 健彦 , 白坂 成功

    本研究では,サービスコンセプトの具体化を支援するツール:Concept Tailorを提案する.ユーザのニーズを満たす魅力的なサービスを実現するには,サービスデザインの初期段階から,サービスコンセプトをプロトタイプとして外在化することで,客観的に自分の考えを内省するとともに,プロトタイプをとおして多様なユーザ評価を得ながらデザインを洗練することが重要である.しかし,検証すべき仮説を考え,プロトタイ …

    情報処理学会論文誌 57(3), 886-896, 2016-03-15

    IPSJ 

  • Research on Integrated visualization for cutting, sheet-music and lyrics of musical drama in pre-production phase  [in Japanese]

    Fukada Rumiko , Ito Akinori , Ito Ken'ichiro

    ストーリーを歌詞で語らせるミュージカルは、音楽構造・シナリオと歌詞・映像構成を有機的に計画する必要がある。従来の NLS によるビデオコンテではこの点が計画しにくい。そこで本研究ではアメリカのミュージカル映画およびドラマでカットの多いミュージカルシーンを対象とし、カット分析・楽曲分析・歌詞の音韻調査を行い、制作技法上の有機的構造を調査した。並行して絵コンテ・楽譜・音韻記号を可視化の観点から再定義し …

    Reports of the Technical Conference of the Institute of Image Electronics Engineers of Japan 15.04(0), 89-92, 2016

    J-STAGE 

  • Rekonstruktion deutscher Texte durch OLES: ein Textrekonstruktionsprogramm des Typs STORYBOARD  [in Japanese]

    岩崎 克己

    … OLES ist eine vernetzte Version eines Textrekonstruktionsprogramms des Typs STORYBOARD, mit dem man durch Striche ersetzte (oder: gelöschte) Wörter eines Textes Wort für Wort wie ein Ratespiel zu erschließen soll. …

    ドイツ文学論集 (49), 5-21, 2016

    IR 

  • Research on Integrated visualization for cutting, sheet-music and lyrics of musical drama in pre-production phase  [in Japanese]

    Watanabe Nonoka , Ito Akinori , Ito Ken'ichiro

    ストーリーを歌詞で語らせるミュージカルは、音楽構造・シナリオと歌詞・映像構成を有機的に計画する必要がある。従来のNLSによるビデオコンテではこの点が計画しにくい。そこで本研究ではアメリカのミュージカル映画およびドラマでカットの多いミュージカルシーンを対象とし、カット分析・楽曲分析・歌詞の音韻調査を行い、制作技法上の有機的構造を調査した。並行して絵コンテ・楽譜・音韻記号を可視化の観点から再定義し、前 …

    ITE Technical Report 40.11(0), 93-96, 2016

    J-STAGE 

  • On-line Reading Software for European Languages : OLES and Text Reconstruction Praxis  [in Japanese]

    岩崎 克己

    … This relatively enjoyable activity is similar the text reconstruction program STORYBOARD (Higgins/Johns 1984) which was popular in the so-called "communicative CALL era" of the 1980's. …

    広島外国語教育研究 (18), 73-97, 2015

    IR  DOI 

  • Iterative Storyboard-based Service Idea Clarification Method  [in Japanese]

    草野 孔希 , 朝井 大介 , 中谷 桃子 [他]

    電子情報通信学会技術研究報告 = IEICE technical report : 信学技報 114(68), 177-182, 2014-05-29

  • Iterative Storyboard-based Service Idea Clarification Method  [in Japanese]

    草野 孔希 , 朝井 大介 , 中谷 桃子 [他]

    電子情報通信学会技術研究報告 = IEICE technical report : 信学技報 114(67), 177-182, 2014-05-29

  • Iterative Storyboard-based Service Idea Clari cation Method  [in Japanese]

    草野 孔希 , 朝井 大介 , 中谷 桃子 [他]

    ヒューマンインタフェース学会研究報告集 16, 177-182, 2014

  • Designing Service Concept Clarifying Method based on Human Centered Design  [in Japanese]

    草野 孔希 , 大野 健彦 , 中谷 桃子 [他]

    人間中心設計 : 人間中心設計推進機構・機構誌 10(1), 17-26, 2014

  • INVESTIGATING THE REDUNDANCY IN IDEATING STORYBOARD OF CHARACTER ANIMATION

    FAN Kuang-Yi , LEE Chang-Franw , WU Pei-Fen

    … in ideating a storyboard of character animation is investigated in this study. … Three practical experts are experimented to ideate a storyboard of short character animation by empirical research to find the existence of redundancy and its use in ones ideation. … The Act One of Midsummer Night's Dream is taken as the script to ideate to be a storyboard. … ideation of storyboard, resulted by the protocol analysis and linkography. …

    Bulletin of Japanese Society for the Science of Design 60(2), 67-76, 2013-07-31

    J-STAGE  References (56)

  • Storyboard leads probabilistic impact assessment for natural events; Application of ITM-TOAPAS method

    Kawamura Hideki , Goto Junichi , Chapman Neil

    Annual Meeting of the Geological Society of Japan 2013(0), 377, 2013

    J-STAGE 

  • A methodology for scenario development based on understanding of long-term evolution of geological disposal systems

    WAKASUGI Keiichiro , ISHIGURO Katsuhiko , EBASHI Takeshi , UEDA Hiroyoshi , KOYAMA Toshihiro , SHIRATSUCHI Hiroshi , YASHIO Shoko , KAWAMURA Hideki

    Journal of nuclear science and technology 49(7), 673-688, 2012-08-01

    References (19)

  • How to create "Name"-A Storyboard Construction Method in Manga Production  [in Japanese]

    KIM Kangwon , MIKAMI Koji , ITO Akinori , KONDO Kunio

    韓国や日本ではマンガの特性を活かした創作手法の提案や制作工程の効率化が強く望まれている.特にマンガのストーリー構成とネーム制作手法の提案がマンガの質の向上と制作の効率化のために重要である.この課題を解決するために,本研究ではストーリーマンガ制作のための段階的なネーム構成支援手法を提案することを目的とする.このために,まず,ストーリー制作の初期段階からネーム制作段階までを分析し,その制作手順を明らか …

    Journal of Graphic Science of Japan 45(4), 11-20, 2011-12-01

    J-STAGE  References (15)

  • A Metadata Model for Representing Story and Visual Structure of Digital Manga  [in Japanese]

    三原 鉄也 , 永森 光晴 , 杉本 重雄

    … This paper shows a digital manga viewer for users to share their comments and tweets and it also a storyboard for digital manga called "digital manga name editor". …

    研究報告情報基礎とアクセス技術(IFAT) 2011-IFAT-104(9), 1-8, 2011-11-15

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