Search Results 1-20 of 1446

  • Visitor-destination relationship building : Applying the theory of customer engagement  [in Japanese]

    大方 優子

    日本観光研究学会全国大会学術論文集 Proceedings of JITR annual conference 35, 69-72, 2020-12

  • Microclimate in Akiyoshi-do Cave and Its Impacts on Tourists  [in Japanese]

    安藤 奏音

    地理学評論. [Series A] 93(6), 425-442, 2020-11

  • PROCESS AND EXTENSION SKETCHES FOR MODIFYING KENZO TANGE'S OWN RESIDENCE  [in Japanese]

    TOYOKAWA Saikaku

    … which had extended straight in a north-south orientation, into a curving path.</p><p> Second, when Tange considered the expansion of his residence, he set the main approach from the road on the south side of the lot, as before, and devised it so that as a visitor meandered within the lot along the roofed mud wall, the front door came into view.</p><p> Third, one occasionally comes across sketches of ideas for a Type A roofed mud wall, where vehicles entered from the road on the west side, and a Type B wall, where …

    Journal of Architecture and Planning (Transactions of AIJ) (777), 2427-2435, 2020-11

    J-STAGE  AIJ 

  • The Visitor Analysis of the Himeji Castle Using Konzatsu-Tokei  [in Japanese]

    佐藤 大誓 , 横内 詳平

    交通工学 = Traffic engineering 55(4), 図巻頭1p,32-35, 2020-10

  • Visitor's Touring and Purchasing Behavior of Fishery Direct-selling Site  [in Japanese]

    室井 椋太郎 , 大江 靖雄

    農業経営研究 = Japanese journal of farm management 58(2), 59-64, 2020-07

  • 宮古島のパーントゥ  [in Japanese]

    今林 直樹 , Naoki Imabayashi

    沖縄研究ノート (29), 1-8, 2020-03-31

    IR  DOI 

  • Understanding what really motivates repeat visitors at Rock Festival : A Case Study of ARABAKI ROCK FEST. 17  [in Japanese]

    江頭 満正

    音楽フェスティバルの市場は拡大し、様々な理由で観客を引き付けることができる、ユニークで特別なイベントである。しかし、日本では音楽フェスティバルに関する研究は殆ど存在しない。本論の目的は、ロックフェスティバルの初回訪問者とリピーターによる行動の相違点を発見することである。その結果、参加回数による参加動機の違いが明らかになった。初回来場者は音楽を中心とした興味関心が強いが、リピーターは音楽フェスティバ …

    尚美学園大学総合政策研究紀要 = Bulletin of policy and management, Shobi-Gakuen University (35), 1-16, 2020-03

    IR 

  • Current Situation and Issues at the Visitor Centers in Sanriku Fukko (Reconstruction) National Park : Toward dispatch of the disaster information to visitors  [in Japanese]

    佐々木 啓 , 八幡 直輝

    本研究は,三陸復興国立公園に整備されている7つのビジターセンター(以下,VC という)を取り上げ,とくに来訪者への災害情報の発信へ向けた視点から,その現状と課題を明らかにすることを目的とし,2019 年に環境省やVC の職員を対象としたヒアリング調査と資料調査,現地調査を実施した。その結果,6つのVC において,自然災害や周辺地域の情報など,来訪者に本来提供されるべき情報の提供が不十分であることが …

    災害文化研究 = Research on disaster culture : 災害文化研究会報告 (4), 33-41, 2020-03

    IR  DOI 

  • Perspective of Utilization and Management of Kenrokuen Garden  [in Japanese]

    小野 健吉

    … In this paper, the following proposals for the better management of Kenrokuen garden are suggested based on the site evaluation and available data such as visitor numbers and entrance fee. …

    観光学 (22), 37-49, 2020-03

    IR  DOI 

  • Evaluation of Dynamic Guide Signs Control Pedestrians in Public Facilities  [in Japanese]

    市川 裕介 , 林 阿希子 , 美原 義行 , 清水 健太郎 , 峰野 博史

    訪日外国人の増加にともない,空港,駅,等公共施設の混雑機会も増えている.混雑状態は施設の安全性,快適性を損なうことから,施設利用者を誘導し,動きを制御することで,混雑を緩和するシステムの導入が重要となる.我々は,刻々と変化する施設内の混雑状況を計測し,空いているルートを動的に案内する動的案内サインシステムを構築し,実際に羽田空港国際線旅客ターミナルにおいて評価した.本稿では,混雑度の表示による誘導 …

    情報処理学会論文誌コンシューマ・デバイス&システム(CDS) 10(1), 50-57, 2020-02-26

    IPSJ 

  • NUMERICAL EVALUATION OF THE INFLUENCE OF SALT DAMAGE BY IMPROVEMENT OF THE SHELTER:-Study on the conservation of a stone Buddha carved into a cliff at Motomachi PART 2-  [in Japanese]

    TAKATORI Nobumitsu , OGURA Daisuke , WAKIYA Soichiro , ABUKU Masaru , KIRIYAMA Kyoko

    … In such a high humidity environment, there is a high risk of mold growth and we concern about the influence on the health of the visitor. …

    Journal of Environmental Engineering (Transactions of AIJ) (768), 137-147, 2020-02

    J-STAGE  AIJ 

  • Relationship between behavior of captive giraffe and number of visitors  [in Japanese]

    HATTA Yosuke , YAMANAKA Maho , OGI Takahiro , NANTO Keisuke , HAYASHI Hideaki , HIRAYAMA Takuji

    <p>展示動物の行動は、来訪者の数や構成などの影響を受けやすいことが報告されている。草食動物であるキリンは警戒心が強いとされる一方で、展示動物の中でも人気が高く来訪者が多く訪れる可能性があり、その点で来訪者の影響をより強く受けると考えられる。本研究では、展示キリンの行動発現と来訪者数の関連性について検討した。平日(月〜金)および休日(土日・祝日)の各3日間、展示キリン3頭(雄1頭、雌2 …

    Animal Behaviour and Management 56(3), 85-93, 2020

    J-STAGE 

  • Gradual Transformation in the Relationships Between Balneotherapy Patient and Regional Society at Toyotomi Town, Teshio district in Hokkaido Prefecture  [in Japanese]

    Yamakawa Saeko , Goto Haruhiko , Morita Ryoya , Yamazaki Yoshito

    <p>豊富町では2000年頃から、地域外のアトピー性皮膚炎患者が湯治のために訪れ始めた。本研究では、2019年調査時までの湯治者受け入れ体制の変化を3つの時期で捉えた。一期では、行政により湯治者向けの町営施設が整えられたものの、湯治者にとって療養以外の行動は難しい環境であり、人間関係も湯治者間に止まっていた。二期では、民間のサービスやイベントの拡充により、湯治者の居場所が広がった。中で …

    Journal of the City Planning Institute of Japan 55(3), 1173-1180, 2020

    J-STAGE 

  • Effectiveness and Limitations of Landscape Planning and Landscape Formation System Utilizing Historical Buildings:A Case Study of Nanokamachi Shopping Street in Aizuwakamatsu City  [in Japanese]

    Yokotsuka Yuki , Kawasaki Kota

    <p>本研究は、会津若松市に位置する七日町通り商店街を対象として、来街者アンケート調査の結果に基づき、これまでの歴史を活かした景観づくりと景観形成制度の有効性と限界性について考察するとともに、今後の課題を提起することを目的とする。本研究を通じて、来街者は景観形成制度が適用された建築物等が中心となって創出している歴史的な景観を高く評価しており、景観形成制度は有効だったことが明らかになった …

    Journal of the City Planning Institute of Japan 55(2), 166-173, 2020

    J-STAGE 

  • Monitoring National Parks' Potential and Perceived Constraints in an Era of Internationalization  [in Japanese]

    Jones Thomas , Nguyen Hoang M

    … A survey was conducted in English and Japanese around Kuju visitor center during November 2019. …

    The Japanese Forest Society Congress 131(0), 56, 2020

    J-STAGE 

  • Understanding recreation demand of urban green spaces: A use of individual travel cost method  [in Japanese]

    Kim Hyerin , Shoji Yasushi , Tsuge Takahiro , Aikoh Tetsuya , Kuriyama Koichi

    <p>Recreation plays an important role as one of the ecosystem services provided by urban green spaces. In order to provide high-quality recreation of urban green spaces continuously, it is neces …

    The Japanese Forest Society Congress 131(0), 51, 2020

    J-STAGE 

  • Monitoring visitors' behaivor in a national park using social media  [in Japanese]

    Kajikawa Masahiro , Miyasaka Takahumi , Kubota Yutaka , Oba Akihiro , Miyasaka Katori

    <p>ソーシャルメディア(SM)利用人口の増加とともに、一般人の投稿から得られる情報を保護地域管理に生かそうという動きが世界中で広がっている。SMデータはデータの総量が多く、今まで取得するのが金銭的、人員的に困難だった保護地域来訪者についての分析をリアルタイムでより容易に行うことができると期待されている。</p><p>しかしながら、SMデータはその匿名性から投稿 …

    The Japanese Forest Society Congress 131(0), 381, 2020

    J-STAGE 

  • Extracting the visitor's interests in protected areas from Twitter data : Difference due to geotagged  [in Japanese]

    Kubota Yutaka , Miyasaka Takahumi , Kajikawa Masahiro , Oba Akihiro , Miyasaka Katori

    <p> 保護地域の管理には来訪者の利用意識や活動の把握が重要であり、その方法としてSocial Media(SM)の位置情報付き投稿の有用性が報告されている。しかし、近年、位置情報を付けない投稿者やSMの位置情報取得の制限が増えている。今後は位置情報のない投稿の活用も考える必要がある。本研究では位置情報の付与には投稿者の社会的属性の違いがあると考え、位置情報の有無による投稿の偏りについ …

    The Japanese Forest Society Congress 131(0), 382, 2020

    J-STAGE 

  • A Study on the Relationship between the Number of Visitors to Stores Measured by GPS Location Information and Weather  [in Japanese]

    FUKAMI Toshikazu , MORIWAKI Daisuke

    <p>近年スマホ端末に代表されるモバイルデバイスの発達により,GPSの位置情報を利用した広告・サービスは急速に広まりつつある.さらにGPSの精度向上により個別の店舗へ来店するユーザの規模の推定・予測精度も向上しており,今後スーパーなどの小売店舗では需要予測や廃棄削減といった業務改善が期待できる.本研究では特に人々の行動に影響を与える気象と店舗への来店数との関連性を明らかにする.< …

    Proceedings of the Annual Conference of JSAI JSAI2020(0), 3H5GS303-3H5GS303, 2020

    J-STAGE 

  • Service modeling for value creation of migration experience service  [in Japanese]

    YAMASHITA Kazuya , USUI Mai , FURUTA Mari , INOUE Megumi , NAITO Mayuko , TAKAOKA Kota , SAKURAI Eiich , MOTOMURA Yoichi

    <p>科学技術の普及のためのサイエンスコミュニケーションイベントやアウトリーチイベント、商業見本市や大規模展示会、商業施設内のイベントなどの複数の展示ブースが出展し来場者が自由に回遊するイベントや、地域の観光地や商店街の周遊など、大規模集客サービスにおいて、それらに関わるステークホルダー(主催者等、出展者等、来場者)の価値(ベネフィット向上、リスク・コスト低減)のやりとりをサービスと位 …

    Proceedings of the Annual Conference of JSAI JSAI2020(0), 1L3GS1302-1L3GS1302, 2020

    J-STAGE 

Page Top