-
- 増山 篤
- 東京大学
書誌事項
- タイトル別名
-
- Comparison Shopping and a Spatial Competition Model of Stores
- ショウヒシャ ノ ヒカク コウバイ コウドウ オ コウリョシタ リッチ キョウ
この論文をさがす
抄録
THIS PAPER DEVELOPS A SPATIAL COMPETITION MODEL ASSUMING THAT A CONSUMER VISITS SEVERAL STORES COMPARING THE PRICE OF GOODS AT EACH STORE. STORES ARE ASSUMED TO I) MAXIMIZE THEIR MARKET SHARES, OR II) MAXIMIZE THEIR PROFITS, WHERE THE MARKET ARE GIVEN BY A LINE SEGMENT. IT IS FIRST SHOWN THAT IF STORES MAXIMIZE THEIR MARKET SHARES, THEY GATHER AT THE CENTER OF THE MARKET; SECOND, IF THEY MAXIMIZE THEIR PROFITS, THEY ARE SYMMETRICALLY LOCATED AT CERTAIN DISTANT POINTS FROM THE CENTER.
収録刊行物
-
- 都市計画論文集
-
都市計画論文集 31 (0), 61-66, 1996-10-25
公益社団法人 日本都市計画学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390564237991967744
-
- NII論文ID
- 10004248288
- 130007398059
- 10004299574
-
- NII書誌ID
- AN10276504
-
- ISSN
- 21850593
- 09160647
-
- NDL書誌ID
- 4253375
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- Crossref
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可