EXPERIMENTAL STUDY ON SEGMENTAL LINING IN FLAT SECTIONAL SHIELD TUNNELING METHOD
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- TATEYAMA Kazuyoshi
- 社団法人 土木学会 京都大学 工学研究科土木システム工学専攻
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- KURAHASHI Minoru
- 社団法人 土木学会 大成建設株式会社九州支店
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- NARENTORN Yingyongrattanakul
- 社団法人 土木学会 株式会社ガイテック設計課
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- YANO Takao
- 社団法人 土木学会 京都大学 工学研究科土木システム工学専攻
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- ADACHI Toshihisa
- 社団法人 土木学会 地域・地盤環境研究所
Bibliographic Information
- Other Title
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- 扁平断面シールドトンネルの最適覆工構造に関する実験と考察
- ヘンペイ ダンメン シールドトンネル ノ サイテキ フクコウ コウゾウ ニ カンスル ジッケン ト コウサツ
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Abstract
Segmental lining of flat sectional shield tunnel was discussed through the model experiment. In the experiment, the thickness of the model lining is partially changed to support the momentum, which is remarkably induced at the crown, invert and spring line of the flat sectional tunnel. The knowledge has been obtained that employment of the lining whose thickness is partially varied can reduce the tension strain, and its reason was studied through the calculation based on the conventional designing method of the segmental lining.
Journal
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- Doboku Gakkai Ronbunshu
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Doboku Gakkai Ronbunshu 2003 (729), 99-113, 2003-03-21
Japan Society of Civil Engineers
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Details 詳細情報について
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- CRID
- 1390001205602655488
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- NII Article ID
- 80015810220
- 10012499290
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- NII Book ID
- AN10014020
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- ISSN
- 18827187
- 02897806
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- NDL BIB ID
- 6529571
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- Data Source
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- JaLC
- NDL
- Crossref
- CiNii Articles
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- Abstract License Flag
- Disallowed