APPLICATION OF RECYCLED ASPHALT CONCRETES IN AIRPORT PAVEMENT SURFACE COURSES

  • HACHIYA Yoshitaka
    社団法人 土木学会 国土交通省国土技術政策総合研究所空港研究部空港施設研究室
  • SHIRAISHI Nobuaki
    社団法人 土木学会 国土交通省関東地方整備局東京空港整備事務所 現・関西国際空港株式会社建設事務所
  • IKEGAMI Masaharu
    社団法人 土木学会 国土交通省関東地方整備局横浜港湾空港技術調査事務所 現・国土交通省北陸地方整備局新潟港湾・空港整備事務所
  • TAKAHASHI Osamu
    社団法人 土木学会 長岡技術科学大学工学部環境・建設系
  • TSUBOKAWA Yukitomo
    社団法人 土木学会 国土交通省国土技術政策総合研究所空港研究部空港施設研究室
  • HAO Peiwen
    国土交通省国土技術政策総合研究所空港研究部空港施設研究室 現・中国長安大学公路学院, 中国西安市南二環路中段

Bibliographic Information

Other Title
  • 再生アスファルトコンクリートの空港舗装表層への適用性
  • サイセイ アスファルトコンクリート ノ クウコウ ホソウ ヒョウソウ エ ノ テキヨウセイ

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Abstract

The applicability of recycled asphalt concretes, with the waste materials obtained in construction works of airport pavements, to airport pavement surface courses at taxiways was verified through this study. In laboratory tests on asphalt concretes with the maximum recycling rate of 70%, the recycled asphalt concretes are almost equivalent to new ones, regarding both flexural properties and anti-stripping properties, and the changes of properties due to accelerated aging actions become less as the recycling rate increases. The properties of full-recycled asphalt concrete is similar to those of recycled asphalt concrete with 70% recycling rate. Through the field observation on airport asphalt pavements with recycled asphalt concretes, the difference in properties between recycled and new materials is negligible.

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