A few remarks on how to show visual information in aerobics lesson for hearing impaired students

  • 村上 裕史
    筑波技術短期大学、筑波大学人間総合科学研究科(体育科学系)
  • 斉藤 まゆみ
    筑波技術短期大学、筑波大学人間総合科学研究科(体育科学系)
  • 内藤 一郎
    筑波技術短期大学、筑波大学人間総合科学研究科(体育科学系)
  • 加藤 伸子
    筑波技術短期大学、筑波大学人間総合科学研究科(体育科学系)
  • 皆川 洋喜
    筑波技術短期大学、筑波大学人間総合科学研究科(体育科学系)
  • 河野 純大
    筑波技術短期大学、筑波大学人間総合科学研究科(体育科学系)

Bibliographic Information

Other Title
  • C208 聴覚障害学生のエアロビクス授業における情報提示について
  • チョウカク ショウガイ ガクセイ ノ エアロビクス ジュギョウ ニ オケル ジョウホウ テイジ ニ ツイテ

Search this article

Abstract

When we do an aerobics class to a hearing impaired student, we have to show a sound and music information to them. We showed instructions (exercise movement names) by a sound of an instructor by letter information, and, as for the music information, sight was information-oriented by rhythm indication and asked a sign language interpreter for the other instructions (the number of times). However, the student got information from movement (a picture of mirrors) of an instructor. We try some information presentation and report it about these methods because we did information compensation.

Journal

Citations (1)*help

See more

References(3)*help

See more

Related Projects

See more

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top