積雪寒冷地における凍結防止剤の最適散布量決定に関する基礎的研究  [in Japanese] A BASIC STUDY ON DETERMINATION OF OPTIMAL AMOUNT OF ANTIFREEZING ADMIXTURE DISPERSION IN THE COLD REGION  [in Japanese]

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Abstract

本研究では, プロビット型SUEによるマルチモーダル配分モデルを構築した. 自動車交通, バス交通, 軌道系交通機関がモデル内でとりあげられており, それらの相互作用も表現されている. さらに, このモデルを適用し, 積雪寒冷地における凍結防止剤最適散布量を決定するモデルを提案した. 凍結防止剤の散布は, 道路のサービスレベルを向上させるため, 旅行者は凍結防止剤散布量に対応して交通機関選択・経路選択を行うものと考えられる. したがって, 凍結防止剤最適散布量問題は, 散布量に対する旅行者の反応をプロビット型SUEとしたNetwork Design Problem (NDP) として定式化している. 最後に, 簡単なテストネットワークを用いた計算例を示している.

A multi-modal traffic assignment model is proposed in this study. Auto, bus and railway transport system, and their interactions are simultaneously expressed in the model. A model that determines optimal amount of antifreezing admixture dispersion is also proposed. This problem is formulated as Network Design Problem (NDP) because passengers would change both transport modes and routes depending on the level of service for road network determined by the amount of antifreezing admixture dispersed in winter. Responses from passengers to the amount of antifreezing admixture dispersed are expressed by the multi-modal traffic assignment model. Lastly, calculation results obtained by using test network are presented.

Journal

  • Doboku Gakkai Ronbunshu

    Doboku Gakkai Ronbunshu (800), 87-100, 2005-10-20

    Japan Society of Civil Engineers

References:  25

Cited by:  1

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    10016376516
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AN10014020
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    Journal Article
  • ISSN
    02897806
  • NDL Article ID
    7480847
  • NDL Source Classification
    ZN1(科学技術--建設工学・建設業)
  • NDL Call No.
    Z16-6
  • Data Source
    CJP  CJPref  NDL  J-STAGE 
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