PBL Education for 2nd Year Undergraduate Students in Chemical Engineering Focusing on Spontaneous Setting of Project Theme and Its Effect
-
- KUBOI Ryoichi
- 大阪大学大学院基礎工学研究科
-
- SHIMADA Wataru
- 三菱電機(株)人事部
-
- EGASHIRA Yasuyuki
- 大阪大学大学院基礎工学研究科
-
- EBITANI Kohki
- 大阪大学大学院基礎工学研究科
-
- KINO-OKA Masahiro
- 大阪大学大学院基礎工学研究科
-
- TAKAHASHI Hideaki
- 大阪大学大学院基礎工学研究科
-
- SATO Hiroshi
- 大阪大学大学院基礎工学研究科
-
- UMAKOSHI Hiroshi
- 大阪大学大学院基礎工学研究科
-
- SHIRAISHI Yasuhiro
- 大阪大学大学院基礎工学研究科
-
- SHIBA Sadataka
- 大阪大学大学院基礎工学研究科
Bibliographic Information
- Other Title
-
- テーマの自主設定に特に注力した化学工学系2回生へのPBL教育とその効果
Search this article
Abstract
A PBL Education for 2nd year students in chemical engineering in faculty of Engineering Science of Osaka University is being achieved mainly focusing on the spontaneous setting of the project theme. The PBL program includes the lecture of communication literacy and skill, group discussion and presentation, and mutual assessment of the students. The PBL program was overviewed here from the practical viewpoint.
Journal
-
- Journal of JSEE
-
Journal of JSEE 53 (4), 4_18-4_22, 2005
Japanese Society for Engineering Education
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001204493559424
-
- NII Article ID
- 10016620783
-
- NII Book ID
- AN10486063
-
- ISSN
- 18810764
- 13412167
-
- Text Lang
- en
-
- Data Source
-
- JaLC
- Crossref
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- Abstract License Flag
- Disallowed