-
- 奈良 信雄
- 東京医科歯科大学医歯学教育システム研究センター
-
- 齋藤 宣彦
- 聖マリアンナ医科大学内科学
-
- 倉本 秋
- 高知大学医学部総合診療部
-
- 後藤 英司
- 横浜市立大学医学部医学教育学
-
- 中島 宏昭
- 昭和大学横浜市北部病院呼吸器センター
-
- 福島 統
- 東京慈恵会医科大学医学教育研究室
-
- 堀内 三郎
- 岩手医科大学医学部生化学
-
- 吉岡 俊正
- 東京女子医科大学医学部医学教育学
-
- 仁田 善雄
- 東京医科歯科大学医歯学教育システム研究センター
-
- 石田 達樹
- 東京医科歯科大学医歯学教育システム研究センター
-
- 麻生 武志
- 東京医科歯科大学医歯学教育システム研究センター
-
- 福田 康一郎
- 千葉大学大学院医学研究部
-
- 高久 史麿
- 治医科大学 全国共用試験実施機構
書誌事項
- タイトル別名
-
- Effect of Workshops for Preparing Multiple-Choice Questions for Computer-Based Testing Used in the Nationwide Common Examination Before Clinical Clerkships
- ゼンコク キョウヨウ シケン CBT モンダイ サクセイ コウジョウ ニ タイスル ガク ナイ コウシュウカイ ノ コウカ
この論文をさがす
抄録
Computer-based testing (CBT) has been used in Japan since 2002 to assess medical students' basic and clinical medical knowledge, based on the model core-curriculum, before they start clinical clerkships. For effective CBT, multiplechoice questions must accurately assess the knowledge of students. Questions for CBT are submitted by all medical schools in Japan. However, only 40% of questions are chosen for CBT and used at random; the other 60% of questions are rejected because of poor quality. Toimprove the ability of medical staff to devise questions, workshops were held at 30 medical schools. The acceptance rate of questions from schools where workshops were held was significantly increased. The workshops were extremely effbctive for improving the quality of questions.
収録刊行物
-
- 医学教育
-
医学教育 36 (1), 11-16, 2005
日本医学教育学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282679075956736
-
- NII論文ID
- 10016683672
- 130004004938
-
- NII書誌ID
- AN00013280
-
- ISSN
- 21850453
- 03869644
-
- NDL書誌ID
- 7244290
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可