PBL Education for the 2nd Year Undergraduate Students in Chemical Engineering and Continuous Outcomes Assessment
-
- KUBOI Ryoichi
- 大阪大学大学院基礎工学研究科
-
- SHIMADA Wataru
- 三菱電機(株)人事部
-
- EGASHIRA Yasuyuki
- 大阪大学大学院基礎工学研究科
-
- EBITANI Kohki
- 大阪大学大学院基礎工学研究科
-
- KINO-OKA Masahiro
- 大阪大学大学院基礎工学研究科
-
- TAKAHASHI Hideaki
- 大阪大学大学院基礎工学研究科
-
- SATO Hiroshi
- 大阪大学大学院基礎工学研究科
-
- UMAKOSHI Hiroshi
- 大阪大学大学院基礎工学研究科
-
- SHIRAISHI Yasuhiro
- 大阪大学大学院基礎工学研究科
-
- SHIBA Sadataka
- 大阪大学大学院基礎工学研究科
-
- SHIMAUCHI Hisanori
- 大阪大学大学院基礎工学研究科
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 化学工学系2回生へのPBL教育に対するアウトカムズの持続的評価
Search this article
Abstract
A Project-Based Learning (PBL) program has been examined for the 2nd year students who spontaneously set the project themes. The questionnaires to the same students who had taken the PBL course were carried out just after promotion to the 4th year as well as just before graduation. The results demonstrated the effectiveness of the PBL program and the usefulness of the PBL continuous assessment of the outcomes.
Journal
-
- Journal of JSEE
-
Journal of JSEE 53 (6), 6_52-6_57, 2005
Japanese Society for Engineering Education
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282679470130304
-
- NII Article ID
- 10017078699
-
- NII Book ID
- AN10486063
-
- ISSN
- 18810764
- 13412167
-
- Text Lang
- en
-
- Data Source
-
- JaLC
- Crossref
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- Abstract License Flag
- Disallowed