英国の小学校におけるICT活用に関する授業観察による調査 [in Japanese] Observational Investigation of Timing of ICT Use in Primary Class in UK [in Japanese]
-
- 高橋 純 TAKAHASHI Jun
- 富山大学人間発達科学部 Faculty of Human Development, University of Toyama
-
- 野中 陽一 NONAKA Yoichi
- 横浜国立大学教育人間科学部 Faculty of Education and Human Sciences, Yokohama National University
-
- 堀田 龍也 HORITA Tatsuya
- 玉川大学教職大学院 Graduate School of Education, Tamagawa University
Search this Article
Author(s)
-
- 高橋 純 TAKAHASHI Jun
- 富山大学人間発達科学部 Faculty of Human Development, University of Toyama
-
- 野中 陽一 NONAKA Yoichi
- 横浜国立大学教育人間科学部 Faculty of Education and Human Sciences, Yokohama National University
-
- 堀田 龍也 HORITA Tatsuya
- 玉川大学教職大学院 Graduate School of Education, Tamagawa University
Journal
-
- Research report of JSET Conferences
-
Research report of JSET Conferences 2010(5), 141-146, 2010-12-18
日本教育工学会
References: 6
-
1
- Is school IT failing to click?
-
The Guardian 8月17日, 2010
Cited by (1)
-
2
- <no title>
-
教育技術研究会編集
教育の方法と技術, 1993
Cited by (1)
-
3
- 英国の小学校における授業でのICT活用のタイミングに関する調査
-
高橋純
日本教育工学会第26回全国大会講演論文集, 2010, 121-124, 2010
Cited by (1)
-
4
- 日本国内における電子黒板製品の機能要件の調査
-
梅香家絢子
日本教育工学会第26回全国大会講演論文集, 2010, 113-116, 2010
Cited by (1)
-
5
- Investigation of Teachers'Purpose, Frequency and Timing of ICT Use in Class Process of Whole Class Teaching(<Special Issue>Design and Assessment of ICT Usage in Schools to Improve Scholastic Abilities) [in Japanese]
-
HORITA Tatsuya , TAKAHASHI Jun , MARUYAMA Ayaka , YAMANISHI Jun-ichi
Japan Journal of Educational Technology 32(3), 285-291, 2008
J-STAGE References (4) Cited by (5)
-
6
- Features of Effective ICT Use in the Classroom Considered by Elementary School Teachers [in Japanese]
-
TAKAHASHI Jun , HORITA Tatsuya
Japan Journal of Educational Technology 32(Suppl.), 117-120, 2008
J-STAGE References (10) Cited by (6)