ポートフォリオ・システムによる「一般教育」プログラムのための全体的評価方法の開発 Development of a Holistic Assessment Tool of e-Portfolio System for General Education Program

この論文にアクセスする

この論文をさがす

著者

抄録

At Kanazawa Institute of Technology (KIT) , a new e-portfolio system “Engineering Ethics Portfolio” was developed as a holistic assessment tool to assess the outcomes of engineering ethics education. This new system is expected to analyze the successive effects of our entire general education program especially that of its three core required courses. This new tool is also aimed at preparing for the international trend of quality assurance. To develop an effective well-balanced program, we need to evaluate our whole program with its original criteria. KIT has already developed a “Self-evaluate Portfolio” in “KIT Portfolio System.” This new assessment tool was made from modifying the existing portfolio. This article reports and discusses this new approach.

収録刊行物

  • 工学教育

    工学教育 59(4), 43-48, 2011-07-20

    公益社団法人 日本工学教育協会

参考文献:  4件中 1-4件 を表示

  • <no title>

    羽田貴史編著

    高等教育質保証の国際比較, 3-100, 2009

    被引用文献1件

  • <no title>

    羽田貴史編著

    高等教育質保証の国際比較, 239-264, 2009

    被引用文献1件

  • Electric Portfolios and the Assessment of Student Learning

    ROGERS G. M.

    Portfolio Assessment, 19-24, 2003

    被引用文献1件

  • <no title>

    金沢工業大学平成18年度特色GP報告書作成グループ

    学ぶ意欲を引き出すための教育実践, 2009

    被引用文献1件

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    10030273921
  • NII書誌ID(NCID)
    AN10486063
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    ART
  • ISSN
    13412167
  • データ提供元
    CJP書誌  J-STAGE 
ページトップへ