書誌事項
- タイトル別名
-
- Driving Torque Control Method for Electric Vehicle with In-Wheel Motors
- インホイールモータ オ トウサイ シタ デンキ ジドウシャ ノ クドウ トルク セイギョホウ
この論文をさがす
抄録
Anti-slip control or slip ratio control can help improve the stability of EVs on a low-µ road. However, these control methods cannot control the driving torque. In this paper, we propose a driving torque control method for EVs with in-wheel motors. By using this method, we can control the driving torque directly. Simulations and experiments are carried out to demonstrate the effectiveness of the proposed method.
収録刊行物
-
- 電気学会論文誌D(産業応用部門誌)
-
電気学会論文誌D(産業応用部門誌) 131 (5), 721-728, 2011
一般社団法人 電気学会
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282679635777152
-
- NII論文ID
- 10030530274
-
- NII書誌ID
- AN10012320
-
- BIBCODE
- 2011IJTIA.131..721Y
-
- ISSN
- 13488163
- 09136339
-
- NDL書誌ID
- 11101447
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- Crossref
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可