臨床工学技士養成大学の臨床実習における情意領域での自己評価分析による結果 Evaluation of self-assessment analysis on the emotional domain for clinical engineering college students

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抄録

1)臨床工学技士養成大学での臨床実習にて,情意領域に関する自己評価を実施し,実習期間内でどの項目が変化しているのかを知ることを目的とした.<br>2)対象者は,A大学医療保健学部臨床工学科4年生のボランティア28名,平均年齢21.5歳,男性20名,女性8名であった.情意領域に関する70項目からなる自己評価表を用いて,臨床実習前および実習後において調査を行った.<br>3)臨床実習において,情意領域の変化した項目を抽出し,18項目に改善がみられ,そのうち9項目に,実習後の自己評価平均得点が実習前と比較して有意に改善がみられた.

1)The purpose of this study was to evaluate college students using a self–administered test of the emotional domain and to recognize which subjects showed improvement on a self–assessment sheet through practical technical training.<br>2)A total of 28 senior students of a clinical engineering training college (20 men and 8 women; mean age, 21.5 years) volunteered to participate in this experiment. Before and after clinical practice, self–administered evaluations were performed with a self–assessment sheet, which presented 70 questions regarding the emotional domain.<br>3)After practical training, students showed improvement in 18 questions regarding the emotional domain, and statistical analysis showed that the values for 8 of these self–assessment questions were significantly higher after clinical practice than before clinical practice.

収録刊行物

  • 医学教育 = Medical education

    医学教育 = Medical education 43(2), 115-122, 2012-04-25

    日本医学教育学会

参考文献:  17件中 1-17件 を表示

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    10030945414
  • NII書誌ID(NCID)
    AN00013280
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    NOT
  • ISSN
    03869644
  • NDL 記事登録ID
    023770497
  • NDL 請求記号
    Z19-586
  • データ提供元
    CJP書誌  NDL  J-STAGE 
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