米国における公衆衛生教育の特徴と改革 Public health education in the United States

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著者

    • 後藤 あや GOTO Aya
    • 福島県立医科大学医学部公衆衛生学講座 Department of Public Health, Fukushima Medical University School of Medicine

抄録

  米国の公衆衛生教育は歴史的に実務的であり,設置基準に基づく体系的な教育を豊富な教授陣が,医学部とは独立して提供してきた.多様な学生のニーズに対応するために多様なプログラムを用意しており,教育方法も工夫を凝らし,その成果として学生数が着実に増加した.しかし,公衆衛生専門家の数は国全体として決して十分ではなく,実践的な技術と知識が身につくよう,より多くの専門家を育成する改革が続いている.

  Public health education in the United States has historically been separate from medical education and has emphasized practical training. Public health education is standardized under an accreditation system and is offered by interdisciplinary faculties. Schools have made efforts to provide a variety of programs responding to the vast needs of students with different professional backgrounds. Despite a constant increase in the number of students, the public health workforce remains too small, and schools are reforming their educational systems.

収録刊行物

  • 医学教育 = Medical education

    医学教育 = Medical education 43(3), 171-176, 2012-06-25

    Japan Society for Medical Education

参考文献:  18件中 1-18件 を表示

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    10030945516
  • NII書誌ID(NCID)
    AN00013280
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    REV
  • ISSN
    03869644
  • NDL 記事登録ID
    023869853
  • NDL 請求記号
    Z19-586
  • データ提供元
    CJP書誌  NDL  J-STAGE 
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