解剖学の実習試験成績と筆記試験成績との相関 The relationship between practice examination using donated cadavers and written examination testing general anatomical knowledge

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著者

抄録

  献体標本を用いて各部位の名称や機能を問う実習試験と一般的な解剖学的知識を問う筆記試験の正答率を比較して解析した.<br>1)実習試験の正答率と筆記試験の正答率との相関は弱かった.<br>2)実習試験では,通常の筆記試験では測れない能力を評価している可能性が示唆された.<br>3)人体の構造の多様性・個体差の要素が含まれる献体を用いた実習試験と解剖学知識を問う筆記試験の併用は,学生を評価する上で有用であることが推測された.

  The relationship between practical examinations using specimens from cadavers and written examinations testing general anatomical knowledge was analyzed by means of student performance scores.<br>1)The correlation between the scores of the two types of examination was weak.<br>2)The practical examination may be a valuable way of assessing abilities that cannot be evaluated with a written examination.<br>3)For evaluating students, it may be useful to combine practical examinations that test the recognition of anatomical variations and individual differences in human bodies with written examinations that test anatomical knowledge.

収録刊行物

  • 医学教育 = Medical education

    医学教育 = Medical education 43(3), 199-204, 2012-06-25

    日本医学教育学会

参考文献:  8件中 1-8件 を表示

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    10030945576
  • NII書誌ID(NCID)
    AN00013280
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    ART
  • ISSN
    03869644
  • NDL 記事登録ID
    023870002
  • NDL 請求記号
    Z19-586
  • データ提供元
    CJP書誌  NDL  J-STAGE 
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