「社会志向性」と「社会的コンピテンス」を教育する(3) : 中学2年生を対象とした授業実践

DOI 機関リポジトリ HANDLE Web Site オープンアクセス

書誌事項

タイトル別名
  • An experimental curriculum for pro-social attitudes and social competence (3)
  • シャカイ シコウセイ ト シャカイテキ コンピテンス オ キョウイク スル 3 チュウガク 2ネンセイ オ タイショウ ト シタ ジュギョウ ジッセン

この論文をさがす

抄録

This article is a description of a curriculum aimed at enhancing the acquisition of pro-social attitudes and social competence of junior high school students. Some preliminary findings on the administration of the curriculum on this ongoing project will be reported here. Yoshida et al (2000, 2001) had previously reported on sessions targeted for seventh grade students, and this article will deal with sessions for eighth grade students. Eighty students in two classes received a total of 10 sessions, including topics such as perspective taking, grouping, stereotyped cognition, group think, and conformity behavior.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ