書誌事項
- タイトル別名
-
- An experimental curriculum for pro-social attitudes and social competence (3)
- シャカイ シコウセイ ト シャカイテキ コンピテンス オ キョウイク スル 3 チュウガク 2ネンセイ オ タイショウ ト シタ ジュギョウ ジッセン
この論文をさがす
抄録
This article is a description of a curriculum aimed at enhancing the acquisition of pro-social attitudes and social competence of junior high school students. Some preliminary findings on the administration of the curriculum on this ongoing project will be reported here. Yoshida et al (2000, 2001) had previously reported on sessions targeted for seventh grade students, and this article will deal with sessions for eighth grade students. Eighty students in two classes received a total of 10 sessions, including topics such as perspective taking, grouping, stereotyped cognition, group think, and conformity behavior.
収録刊行物
-
- 名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要. 心理発達科学
-
名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要. 心理発達科学 49 227-245, 2002-12-27
名古屋大学大学院教育発達科学研究科
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390290699486090112
-
- NII論文ID
- 110000988119
-
- NII書誌ID
- AA11505296
-
- ISSN
- 24341258
- 13461729
-
- HANDLE
- 2237/3139
-
- NDL書誌ID
- 6466476
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可