書誌事項
- タイトル別名
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- Study on Automatic Path Tracking with Steering Torque Input (2nd Report, Path Tracking Controller Using H2 Control Theory and .MU.-Analysis)
- ソウダ トルク オ セイギョ ニュウリョク ト スル シャセン ツイジュウ セイギョ ノ ケントウ ダイ2ホウ ソウダ トルク セイギョケイ ノ セッケイ ト ロバストセイ ノ カクニン
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抄録
This paper describes the method used to design the basic control algorithm of a lane-keeping support system that is intended to assist the driver's steering action. Lane-keeping control has been designed with steering torque as the control input without providing a minor loop for the steering angle. This approach was taken in order to achieve an optimum balance of lane-keeping control, ease of steering intervention by the driver. The servo control system was designed on the basis of H2 control theory. Robustness against disturbances, vehicle nonlinearity and parameter variation was confirmed by μ-analysis.
収録刊行物
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- 日本機械学会論文集C編
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日本機械学会論文集C編 69 (681), 1281-1288, 2003
一般社団法人 日本機械学会
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390001206357337088
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- NII論文ID
- 130004234791
- 110002378991
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- NII書誌ID
- AN00187463
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- ISSN
- 18848354
- 03875024
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- NDL書誌ID
- 6600056
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- NDL
- Crossref
- CiNii Articles
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可