生物教材としての細菌 : II 走化性の定量的検定法

DOI

書誌事項

タイトル別名
  • Bacteria as Teaching Material in Biology : II Quantitative Assay of Chemotaxis in Escherichia coli.

抄録

[Synopsis] In the previous paper, we described the simple handling methods of Escherichia coli (E.coli) and observation of their chemotaxis. We now describe quantitative assays of the chemotaxis in E.coli.. For the quantitative assay of bacterial chemotaxis, our improved method using hole-slide glass and a capillary tube was much more easy than Adler's method. Some reasons for the introduction of bacterial chemotaxis into biological education in high schools were also discussed.

収録刊行物

  • 科学教育研究

    科学教育研究 11 (4), 153-157, 1987

    一般社団法人 日本科学教育学会

詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1390001205750972800
  • NII論文ID
    110002704443
  • DOI
    10.14935/jssej.11.153
  • ISSN
    21885338
    03864553
  • 本文言語コード
    ja
  • データソース種別
    • JaLC
    • CiNii Articles
  • 抄録ライセンスフラグ
    使用不可

問題の指摘

ページトップへ