クロス・カリキュラムの構想と運営に求められる諸要件 : 神戸大学発達科学部附属明石中学校を事例として

書誌事項

タイトル別名
  • Cross-currieular Design and Its Management : A Case Study of Akashi Junior High School Attached to the Faculty of Human Development, Kobe University
  • クロス カリキュラム ノ コウソウ ト ウンエイ ニ モトメラレル ショ ヨウケン コウベ ダイガク ハッタツ カガクブ フゾク アカシ チュウガッコウ オ ジレイ ト シテ

この論文をさがす

抄録

Akashi junior high school, attached to the faculty of Human Development at Kobe University, has developed an approach called "Cross-curriculum" as a pilot attempt at Integrated Study. In this study, through participant observation of classes and interviews with teachers, the design and management characteristics of the Cross-curriculum in the school were clarified, and the problems were discussed. Consequently, the following two problems need to be resolved when carrying out such cross-curricular learning : 1) Cross-curricular learning must be integrated with existing subjects. 2) Communication between teachers must be encouraged.

収録刊行物

  • 科学教育研究

    科学教育研究 23 (1), 25-32, 1999

    一般社団法人 日本科学教育学会

被引用文献 (1)*注記

もっと見る

参考文献 (13)*注記

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ