学習者の視点からみたクロス・カリキュラム : 神戸大学発達科学部附属明石中学校における環境・国際理解学習と教科学習との連携

書誌事項

タイトル別名
  • Study of the Cross-curricular approach from the Viewpoint of the Pupils : Relationship between Integrated Study and Existing Subjects at Akashi Junior High School Attached to the Faculty of Human Development at Kobe University
  • 資料 学習者の視点からみたクロス・カリキュラム--神戸大学発達科学部附属明石中学校における環境・国際理解学習と教科学習との連携
  • シリョウ ガクシュウシャ ノ シテン カラ ミタ クロス カリキュラム コウベ ダイガク ハッタツ カガクブ フゾク アカシ チュウガッコウ ニ オケル カンキョウ コクサイ リカイ ガクシュウ ト キョウカ ガクシュウ ト ノ レンケイ

この論文をさがす

抄録

The purpose of this study is to prove the relationship between integrated study and existing subjects from the viewpoint of the pupils. Nine integrated-study units provided by Akashi Junior High School Attached to the Faculty of Human Development at Kobe University, as a pilot school for the Cross-curricular approach, are examined. The survey, using a questionnaire, was conducted among 39 pupils in the 7th grade, 39 pupils in the 8th grade, and 40 pupils in the 9th grade. Analysis showed that pupils consider six units are related to multiple subjects. The study proved that the Cross-curricular approach planned by the instructors has been realized from the viewpoint of the pupils.

収録刊行物

  • 科学教育研究

    科学教育研究 24 (4), 253-263, 2000

    一般社団法人 日本科学教育学会

参考文献 (10)*注記

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ