森林鉄道標準鋼橋の設計について I型鋼橋(第III報)  [in Japanese] Standard steel bridge planning used to forest railway. I -beam (III)  [in Japanese]

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Abstract

第I報,第II報において現在使用されている機関車の荷重或いは貨車荷重を資料として標準列車荷重を決定し,これにより種々の桁の活荷重に対する許容曲げモーメント或いは剛度許容由げモーメントを検討した。第III報はこれをもとにして,設計すべき標準桁の長さを5, 8, 10, 12mとして,各種標準荷重に対して使用すべきI型鋼を決定した。

On the 1 st and the 2 nd reports, we determined standard load by data of locomotive or wagon load which is using in each districts and inspected allowable bending moment or stiffness for live load act on various beams. Using those results, we determined the figure of I-beam, the length defined as 5, 8, 10 and 12m, which was planned as safely for each standard loads.

Journal

  • JOURNAL OF THE JAPANESE FORESTRY SOCIETY

    JOURNAL OF THE JAPANESE FORESTRY SOCIETY 38(6), 223-224, 1956

    Japanese Forestry Society

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    110002837883
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AN00198561
  • Text Lang
    JPN
  • ISSN
    0021485X
  • NDL Article ID
    10065207
  • NDL Source Classification
    ZR21(科学技術--農林水産--林産)
  • NDL Call No.
    Z18-340
  • Data Source
    NDL  NII-ELS  J-STAGE 
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