E213 ハイパーリンク型学習ソフトにおける学習過程の研究(1) : 授業への位置づけによる反応の相違について  [in Japanese] E213 A Study of Learning Process using Hyper-Linked Type Software for Elementary Science.(1)  [in Japanese]

Access this Article

Search this Article

Author(s)

Abstract

ハイパーリンク型の学習ソフトは、学習者の明確な選択意図が学習成立に大きな影響を与えると考えられる。本論では、明確な学習課題を与えそれを強く意識づけしてから学習を行わせた群と、学習者に自由に学習ソフトを使わせた群の2つの学習者群の学習過程の比較検討を行ったので報告する。

Journal

  • Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education

    Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 17(0), 185-186, 1993

    Japan Society for Science Education

Cited by:  1

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    110002917636
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AA11400072
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    Journal Article
  • ISSN
    2186-3628
  • Data Source
    CJPref  NII-ELS  J-STAGE 
Page Top