6I7-32 学校数学図形領域における,実験・実測による命題の全称性の確立に関する研究 : 「現実主義」と「素朴な予定調和」の間における,内的ゆらぎの実相(科学認識(2))  [in Japanese] 6I7-32 Establishing the Universality of Propositions with Empirical Approaches in Geometry of School Mathematics : Actual Situations of Internal Wobble between "Realism" and "Naive Preestablished Harmony"  [in Japanese]

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Abstract

本研究では,実験・実測による命題の全称性の確立にかかわる子どもの認識における内的ゆらぎに着目し,質問紙調査を実施した。その結果,特に「現実主義」と「素朴な予定調和」の間にある内的ゆらぎの実相に少なくとも3つの特徴を有するものがあることがわかった。

Journal

  • Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education

    Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 28(0), 543-544, 2004

    Japan Society for Science Education

References:  2

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    110002950058
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AN1035926X
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    SHO
  • ISSN
    2186-3628
  • Data Source
    CJP  NII-ELS  J-STAGE 
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