8I6-11 中学校数学科,理科,技術科カリキユラムのモデリングに関する局所的な統合(科学教育各論)  [in Japanese] 8I6-11 Local Integration of Mathematics, Science, and Technology Curriculum on Modeling in Lower Secondary School  [in Japanese]

Access this Article

Search this Article

Author(s)

Abstract

本研究は,モデリングに関する中学校理系教科の関係を知識・技能と認識論レベルで考察した。その結果,モデリングに関するカリキユラムの局所的な統合において,異質なモデリング概念の生産的・発展的な関係(モデリングの認識論的相補性)の理解をカリキユラムの目的として設定する必要があることがわかった。

Journal

  • Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education

    Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 28(0), 583-584, 2004

    Japan Society for Science Education

References:  4

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    110002950077
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AN1035926X
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    SHO
  • ISSN
    2186-3628
  • Data Source
    CJP  NII-ELS  J-STAGE 
Page Top