グローバル化時代におけるエスニック・メディアの社会的機能 The Social Function of Ethnic Media in Globalization

この論文にアクセスする

この論文をさがす

著者

抄録

 This study attempts to explore the social function of Japanese newspapersin New York City. The data were collected through semi-structured interviewsmainly with twenty readers who planned to sojourn in the city. The resultsshow that the newspapers allowed them to live in their own culture, to confirmtheir homeland is still the same, and to compare the homeland to host society.In conclusion, the main social function is to enable the readers to imagine'national' identity.

収録刊行物

  • マス・コミュニケーション研究

    マス・コミュニケーション研究 64(0), 121-134, 2004

    日本マス・コミュニケーション学会

キーワード

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    110002954268
  • NII書誌ID(NCID)
    AN10418471
  • 本文言語コード
    JPN
  • ISSN
    13411306
  • NDL 記事登録ID
    6920950
  • NDL 雑誌分類
    ZU15(書誌・図書館・一般年鑑--ジャーナリズム)
  • NDL 請求記号
    Z21-85
  • データ提供元
    NDL  NII-ELS  J-STAGE 
ページトップへ