ネットに媒介される儀礼的パフォーマンス:2ちゃんねる・吉野家祭りをめぐるメディア人類学的研究 The Ritual Performance Mediated by the Net Media Anthropological Study on Yoshinoya Festival in Channel 2

この論文にアクセスする

この論文をさがす

著者

抄録

This paper applies a performative view, not a communicative view, to thelargest online community in Japan, Channel 2 by analyzing its typical collectiveaction called Yoshinoya Festival, from both aspects of its online communicationsand offline events. Behaviors in online communications are analyzed quantitativelybased on the methodology of CMC studies, and those in offline events areanalyzed qualitatively based on that of cultural anthropology. Then the problematiccharacteristics in Channel 2 are discussed.

収録刊行物

  • マス・コミュニケーション研究

    マス・コミュニケーション研究 66(0), 91-110, 2005

    日本マス・コミュニケーション学会

被引用文献:  1件中 1-1件 を表示

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    110002954345
  • NII書誌ID(NCID)
    AN10418471
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    雑誌論文
  • ISSN
    1341-1306
  • NDL 記事登録ID
    7234967
  • NDL 雑誌分類
    ZU15(書誌・図書館・一般年鑑--ジャーナリズム)
  • NDL 請求記号
    Z21-85
  • データ提供元
    CJP引用  NDL  NII-ELS  J-STAGE 
ページトップへ