地域河川を教材にした共同学習プロジェクトの設計  [in Japanese] Design of Collaborative Learning Project using Local River as Jointly Research Theme  [in Japanese]

Search this Article

Author(s)

Abstract

地域河川を教材とした共同学習プロジェクトの設計について論じる。地域内で同じ自然・社会体験をした子どもたちが交流し, そこに地域の人材が学習支援者として関われるようなスタイルの共同学習プロジェクトにおける, 子どもの学習を支援するシステム, 教師間・支援者間の情報交換システム, それらのトータルコーディネーションについて, 今後現実的な実践を進めていくことを前提として設計する。

A design of collaborative learning project is proposed.Elementary children exchange their natural/social activities/thoughts about local river"Jouganji-gawa", and some volunteering specialists help children to answer/offer useful information.This paper discuss how to develop to assist children's learning/collaboration, how to exchange information between teachers and volunteering specialists, how to coordinate/management this project totally, with a realistic perspective to practice in every school.

Journal

  • IEICE technical report. Education technology

    IEICE technical report. Education technology 98(433), 111-116, 1998-11-20

    The Institute of Electronics, Information and Communication Engineers

References:  9

Cited by:  1

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    110003192576
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AN10013163
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    Other
  • ISSN
    09135685
  • Data Source
    CJP  CJPref  NII-ELS 
Page Top